|
|
کدخبر: ۱۷۸۳۸۲

علی اکبر ناطق نوری چهره ای نام آشنای سال های نه چندان دور سیاست ایران حالا در آستانه بازگشت به عرصه سیاست ایران است.

به گزارش سرویس سیاسی امید نیوز - تمام کسانی که در این کشور پیرو راه هاشمی رفسنجانی بودند ومشی اعتدالی و انقلابی داشتند به دنبال این هستند تا بتوانند بعد از فوت آیت الله بتواند همچنان این جریان را در کشور استمرار بدهند اما از علی مطهری تا خیلی های دیگر باناطق نوریموافقند ناطقی که سال هاست نطقش کور شده است و از بعد از انتخابات ۷۶ دیگر سمت وسوی متن و حاشیه سیاست نبود و با حضور در مجمع و بیت رهبری روزگار گذراند حتی برای هیچ انتخاباتی هم کاندید نشد با وجود درخواست هاشمی در انتخابات ۹۲ و مجلس خبرگان هم خود را وارد صحنه نکردو در تمام اینسال ها سعی کرد همگام هاشمی قدم های خود را بردارد و به اذعان خیلی ها شبیه ترین ولایق ترین گزینه برای جانشینی مرحوم هاشمی است حال باید ببینیم چه سرنوشتی و چه واکنشی را در آینده شاهد خواهیم بود البته از صحبت های مراسم شب هفتم هاشمی خیلی از اتفاق نظر های ناطق با آیت الله بیش تر از گذشته مشخص شد. بخشی از صحبت های او در مراسم شب هفتم هاشمی: من بیش از ۵۰ سال با مرحوم هاشمی بودم، می توانم شهادت بدهم کاری به غیر از برای خدا انجام نمی داد. از خصوصیات آیت الله هاشمی این بود که به شدت از ریا و دورویی بدش می آمد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از نمونه های کار برای خدا در نزد هاشمی این است که در سال های مبارزه، امام در نجف از ایشان خواست که به ایران نیاید، اماهاشمیبه امام گفت نهضت و انقلاب به من احتیاج دارد و من باید به ایران بروم؛ لذا آمد و دستگیر شد.

وی با بیان این که درس دیگر هاشمی صبر و مقاومت است، گفت: هاشمی صبر را ذله کرده بود. من گاه از این همه صبر و مقاومت این مرد می ماندم.

ناطق نوری اظهار کرد: قبل از انقلاب من برای ملاقات زندانیان رفتم. از یکی از زندانیان پرسیدم حال هاشمی چطور است. او گفت هاشمی را آنقدر شکنجه کرده اند که در بیمارستان است.

وی با اشاره به روزی که هاشمی در انتخابات ۹۲ رد صلاحیت شد، گفت: آن روز سفرم را لغو کردم و به نزد ایشان رفتم. گفتم حالتان چطور است و چکار می خواهید بکنید؟ او در پاسخ به من گفت که وقتی برای ثبت نام رفته بودم جمعیت زیادی جمع شده بودند و مردم گریه می کردند. وقتی ثبت نام کردم پیش خودم گفتم که این استقبال مسئولیت سنگینی با این ویرانی کشور خواهم داشت، وقتی صلاحیتم رد شد، امشب آرام ترین شب های زندگی ام بود، چون هم وظیفه ام را انجام دادم و هم بار مسئولیت از دوشم برداشته شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار