|
|
کدخبر: ۱۷۸۳۹۳

بعد از فروریختن ساختمان پلاسکو در پایتخت گمانه زنی ها عده ای را به این فکر وا داشت که این حادثه، یک حادثه تروریستی بوده است. حجت الاسلام محمود علوی در این باره سخن گفت.

به گزارش گروه سیاسی امیدنیوز، امروز(شنبه) سومین روزی است که از فروریختن ساختمان ۵۰ ساله پلاسکو در تهران می گذرد، حادثه ای که کام ایرن را در آخرین روز دی ماه تلخ کرد.

در این مدت گمانه زنی ها در باب چرایی وقوع حادثه ادامه دارد و عده ای در فضاهای گوناگون سخن از تروریستی بودن این رویداد گفته اند. در مقابل وزیر اطلاعات کشور، حجت الاسلام محمود علوی، که امروز در محل حادثه حضور یافته بود، ضمن تاکید بر رصد لحظه به لحظه وزارت اطلاعات بر این حادثه اظهار داشت: در حال حاضر هیچ نشانه و علامتی از تروریستی بودن این حادثه در دست نیست، ولی اگر شواهد موجود نشان دهد که اراده تروریستی در این میان بوده قطعاً تدبیر اندیشیده خود را اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت اطلاعات اشراف اطلاعاتی کاملی در این ماجرا دارد و تاکنون به هیچ وجه اثر و نشانه‌ای مبنی بر اینکه وقوع این حادثه به دنبال اهداف خاص و یا براثر اراده تروریستی بوده در دست نیست.

به علاوه ویز اطلاعات درباره مشکوک بودن یا نبودن انفجار هایی که پیش از ریزش ساختمان پلاسکو در این مجموعه تجاری رخ داده است عنوان کرد: در این خصوص نمی‌توانیم اظهارنظری کنیم ولی با توجه به اینکه این ساختمان امکانات گاز شهری را نداشته و بعضی از واحدهای صنفی آن برای گرمایش از کپسول‌های گاز استفاده می‌کردند انفجارهای رخ داده فعلا مشکوک نیست.

همچنین حجت الاسلام علوی در رابطه با شایعه پراکنی، انتشار اکاذیب و سخنان غیر مستند متداول در فضای مجازی گفت: در شرایطی که قلب مردم کشورمان از شهادت تعدادی از آتش نشانان و هموطنانشان آزرده است دروغ پردازی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و اجازه نخواهیم داد یک سری افراد فرصت طلب بهره برداری سیاسی نامعقول از این ماجرا داشته باشند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار