|
|
کدخبر: ۱۷۸۶۶۲

محمد رضا عارف به همراه فراکسیون امید طرح دوفوریتی مبنی بر جریمه و مجازات سنگین برای افرادی که نظم جلسه سخنرانی را برهم میزنند تقدیم مجلس کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی امیدنیوز - طرحعارفکه مخالفان و موافقان زیادی دارد و بازتاب مختلفی در رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب داشته است حالا از حمایت هیات رییسه مجلس که از قربانیان اتفاقات این چنینی هم هستند روبروشده است. لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حرم حضرت معصومه(س) با مُهر مورد محبت اعضای جبهه پایداری قرار گرفت و مطهری نیز درحاشیه سفر به شیراز به بدترین شکل ممکن در تاکسی مورد حمله قرار گرفت و حالا این دو هم در پشت پرده از این طرح حمایت میکنند تا اتفاقاتی به این شکل مجددا برایشان اتفاق نیفتد. اعضای فراکسیون امید معتقد هستند باید با این رویکردهای غلط برخورد شود. برخورد با چنین رویکردهای نادرستی، نیازمند ابزار قانونی است. حالا باید ببینم این طرح در نهایت میتواند به قانون تبدیل شود که اگر این اتفاق بیفتد جلسات سخنرانی با حال و هوایی دیگر برگزار می شود.

عنوان طرح:

تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی

ماده واحده -

۱ - هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سوال و یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی که عرفا بدون مجوز تشکیل می شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود و یا تشنج شود به حبس از ۶ ماه تا دو سال محکوم می‌‌گردد.

نیروی انتظامی موظف است فوری فرد یا افراد را بازداشت و با تحویل به مقامات قضایی نگهداری کنند.

۲ - مسئولان در هر مقام اعم از اداری، ‌اجرایی، نظامی، انتظامی، سیاسی و غیر آن باید امنیت جلسات مذکور را تأمین و از هر اقدامی که موجب اخلال یا توقف و تعطیلی جلسات شود، جلوگیری نمایند و در صورت تعلل حسب مورد به انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی محکوم می شوند.

قوه قضائیه موظف است بدون تشریفات رسیدگی در کمتر از یک ماه حکم لازم را صادر و اعلام نماید.

۳ - مجازات بند(۱) شامل کسانی که در هر مقام و مسئولیتی باشند و مانع برگزاری جلسات موصوف شوند نیز می‌گردد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار