|
|
کدخبر: ۱۷۹۴۸۱

نخستین مناظره شش نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اجتماعی بعد از ظهر روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه میان مصطفی میرسلیم، اسحاق جهانگیری، محمدباقر قالیباف، مصطفی هاشمی‌طبا، حسن روحانی و ابراهیم رئیسی برگزار شد.

به گزارشگروه سیاسی امیدنیوز

۱ - آقای میرسلیم سوالات خوبی مطرح کردند که نشانگر با برنامه بودنش در این عرصه بود. اما متاسفانه اکثرا با پاسخ همراه نشدند.

۲ - آقایان رییسی و هاشمی طبا نشان دادند که بجاب داشتن برنامه و ارائه آن، آمال و آرزوهای خود را به همراه آورده بودند و دریغ از برنامه و ارائه راه کار.

۳ -آقای قالیبافدر این مناظره بجای ارائه برنامه(دولت مردم) چند برنامه را دنبال میکرد:

الف) تلاش ناشیانه برای جذب آرا حامیان احمدی نژاد از طریق اتخاذ شیوه مناظراتی وی، شیوه ای که غرق در ماکیاویلیسم افراطی ست و تاریخ نشان داده که این روش دیگر به ثمر نخواهد نشست و تاثیر عکس دارد.

ب) تلاش برای پیشی گرفتن از آقای رئیسی با جملات تند و توام با برآشفتگی به آقای روحانی که در دستیابی به ان تقریبا موفق بود.

ج) تلاش بری دوقطبی سازی مناظره و در نتیجه عرصه انتخابات،میان خود و آقای روحانیکه با ورود آقای اسحاق جهانگیری به طرز شگفت انگیزی غافلگیر و ناکام ماند.

د) اتخاذ روشهای غیر متناسب با موازین شرعی و اخلاقی در حمله به دکتر جهانگیری(از طریق تلاش برای تحقیر او) و دکتر روحانی(با انتساب مطالب کذب و خلاف واقع و توهین به ایشان)

۴ - بی گمان آقای جهانگیری را باید پدیده این مناظره دانست. او با صراحت کلام و پرهیز از ملاحظات غیر ضرور، ابتدا در مقام پاسخگویی علمی و دقیق به هجمه های پوپولیستی و عوام فریبانه آقای قالیباف برآمد و در موضع دوم به نقد عملکرد او پرداخت که پاسخی به هراه نداشت.

۵ - نحوه تعامل و مراوده دوستانه آقایان روحانی و جهانگیری و خضوع و از خودگذشتگی آقای جهانگیری نسبت به دکتر روحانی بسیار دیدنی بود و این امر علاوه براینکه نشانه عظمت شخصیت و بزرگی روح آقای جهانگیری بود، نشان دهنده شخصیت و منزلت دکتر روحانی است که همکارانش حتی معاون اول قدرتمند او، پس از چهار سال همکاری، اینگونه محترم و بزرگش میدارند و این درس بزرگی است برای هردو جناح کشور که چگونه باید کار تشکیلاتی و مصالح عامه بر منافع و مسائل شخصی ترجیح داد آن هم به اخلاقی ترین شکل.

۶ - این مناظره نیز همانند مناظرات دوره های گذشته نشان داد که مجری تنها نقش تایمر را دارد. و اینجاست که به ضرورت آنچه چندی پیش آقای حسام الدین آشنا در مورد مجری مناظرات که با تعبیر خاصش بیان کرد پی میبریم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار