|
|
کدخبر: ۵۸۰۶۶

محمدباقر نوبخت خبر «آزادسازی ۸ میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران» را تأیید کرد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، ‌محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در حاشیه همایش «تبیین راهکارهای دولت اعتدال در عرصه‌های مختلف» که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره روند تهیه لایحه بودجه سال ۹۳ در دولت، گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که بررسی‌های لازم بر روی لایحه بودجه سال ۹۳ در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به پایان رسید و در جلسات هیئت وزیران رسیدگی به این لایحه آغاز شد.

وی افزود: تاکنون ۱۴ بند از بودجه سال ۹۲ به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

نوبختبا بیان اینکه در جلسه هیئت وزیران رسیدگی به لایحه بودجه ادامه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: این برنامه‌ریزی صورت گرفته که هیئت وزیران به صورت روزانه درباره لایحه بودجه تشکیل جلسه دهد و این لایحه هر چه زودتر به مجلس ارائه شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ادامه داد: انتظار ما از مجلس این است که بررسی‌های خود را بر روی لایحه پس از ارائه از سوی دولت به سرعت انجام داده تا بتوانیم در بهمن و اسفند آئین‌نامه‌های اجرایی قانون برنامه‌ریزی بودجه سال ۹۳ را فراهم کنیم تا در ابتدای سال ۹۳ هم قانون را در اختیار داشته باشیم و هم آئین‌نامه‌های اجرایی آن را.

نوبخت در پاسخ به سؤال دیگری درباره تاثیر احیای سازمان برنامه و بودجه در مسائل جاری کشور گفت: هدف‌گذاری نظام در راستای توسعه و پیشرفت باید در دستگاهی با وسعتی جدی تدوین و برنامه‌های آن مشخص گردد.

وی ادامه داد: این سازمان به عنوان عقل منفصل نظام برنامه‌ها را تدوین و بر روی اجرای برنامه‌ها نظارت داشته باشد؛ این سازمان، سازمانی جز مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نمی‌تواند باشد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه نمایندگان پیش از دولت یازدهم طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را ارائه داده بودند و دیروز نیز در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آخرین بند آن به تصویب رسید و به نظر می‌رسد طی هفته‌های آینده مجلس قانون احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را در اختیار دولت قرار خواهد داد.

نوبخت درباره گزارش صد روزه رئیس‌جمهور و زمان ارائه آن گفت: همانطور که وعده داده شده بود رئیس‌جمهور پس از صد روز گزارش عملکرد اقدامات و تدبیرهای صورت گرفته شده در این صد روز را بیان خواهد کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱ + ۵ اظهار داشت: با توجه به این رخداد مهم در آخرین روز صد روز ابتدایی کار دولت که با رهنمودهای رهبری، بردباری و تدبیر تیم مذاکره کننده به وجود آمد، رئیس‌جمهور در مورد این توافق نیز توضیحاتی را ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به تائید این توافق بر اقتصاد کشور تصریح کرد: مطمئنا در ادامه تحریم‌ها کم خواهد شد و بخشی از منابع کشور قابلیت استفاده در داخل را پیدا می‌کنند و از این رو توافق هسته‌ای بر اقتصاد ایران تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

نوبخت خاطرنشان کرد: البته ما برای منابع مالی به وجود آمده به واسطه این توافق برنامه داریم و قطعا به دست آمدن این منابع تاثیرات مثبتی برای ما خواهد داشت.

سخنگوی دولت در پایان سخنانش خبر «آزادسازی ۸ میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران» را تأیید کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار