|
|
کدخبر: ۶۳۷۱۳

سیدعباس عراقچی، معاون امور بین‌المللی وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هیجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه به سر می‌برد، با فیصل مقداد قائم مقام وزارت خارجه سوریه که سرپرستی هیات کشورش در کنفرانس مزبور را برعهده دارد، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، در این دیدار که غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دایم کشورمان نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز حضور داشت، قائم مقام وزارت خارجه سوریه با اشاره به توافق اخیر کشورمان با کشورهای غربی در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای، این موافقتنامه را پیروزی بزرگ دیپلماسی ایرانیان دانست و آن را تبریک گفت.

فیصل مقداد کمک‌ها و مشورت‌های فنی کشورمان به سوریه در اجرای کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی را بسیار مفید و سازنده دانست و اظهار داشت کشورش مصمم است که علی‌رغم مشکلات اقتصادی و امنیتی که در این کشور وجود دارد، به تمام تعهدات خود در امحاء ذخایر سلاح‌های شیمیایی اش عمل کند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

عراقچینیز در این دیدار ضمن حمایت از تصمیم و اراده مصمم طرف سوری در اجرای تعهداتش ذیل مفاد کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی اظهار کرد: مقامات سوری به درستی و به موقع تصمیم گرفتند که به کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی ملحق شوند و با این تصمیم به موقع، افراطی‌ها را ناامید کردند.

وی در ادامه بر تعامل و همکاری نزدیک دو کشور تاکید و آمادگی کشورمان را برای انتقال تجارب و دانش خود در اجرای کنوانسیون به سوریه اعلام کرد.

هیجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی از روز دوشنبه ۱۱ آذرماه به مدت ۵ روز در لاهه هلند آغاز به کار کرده است و هیاتی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این کنفرانس حضور دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار