|
|
کدخبر: ۷۸۶۹۴

وزیر خارجه ایتالیا در دیدار با رئیس مجلس با اشاره به توافق اخیر ۱ + ۵ با ایران در مورد موضوع هسته‌ای، تأکید کرد تنها با تقویت اعتماد میان طرفین مسئله هسته‌ای حل می‌شود.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، «اما بونینو» وزیر خارجه ایتالیا عصر امروز(یکشنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانیدر ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی و خوب مناسبات ایران و ایتالیاَ، بر استفاده از ظرفیت‌های وسیع دو کشور برای توسعه و گسترش همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های گوناگون تأکید کرد و اظهار داشت: ایران و ایتالیا از فرصت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های نزدیک در چارچوب منافع مشترک به ویژه در زمینه همکاری‌های منطقه‌ای برخوردارند که باید از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه منافع دو ملت در تقویت و تحکیم روابط فیمابین است، ابراز امیدواری کرد با مساعی مشترک ارتباطات دوستانه دو جانبه گسترش یابد.

لاریجانی از همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه انرژی، صنایع و زیرساخت‌های عمرانی به عنوان زمینه‌های بالقوه مهم همکاری‌های فیمابین در آینده نام برد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات سوریه، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد به راه حل سیاسی برای بحران سوریه از طریق گفت‌وگوهای سوری - سوری بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اظهارات اخیر مقامات آمریکایی موجب تشدید بی‌اعتمادی ملت ایران به آنها شده است، تصریح کرد: عدم پایبندی آمریکایی‌ها به توافقات به گسترش بی‌اعتمادی میان طرفین منجر خواهد شد.

در ادامه این دیدار «اما بونینو» وزیر خارجه ایتالیا نیز با خرسندی از سفر به ایران و تبادل‌نظر با مقامات کشورمان، خاطرنشان کرد: ایتالیا برای گسترش همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های مختلف با ایران اهمیت فراوانی قائل است.

وی همچنین از همکاری‌های پارلمانی بعنوان یکی از زمینه‌های مهم مناسبات فیمابین یاد کرد.

«بونینو» در ادامه با اشاره به تحولات منطقه گفت: ایتالیا همانند ایران معتقد به راه حل سیاسی بحران سوریه است و مردم سوریه باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

وی نسبت به برگزاری موفق کنفرانس ژنو ۲ در مورد سوریه ابراز خوشبینی کرد.

وزیر امور خارجه ایتالیا در پایان با اشاره به توافق اخیر ۱ + ۵ با ایران در مورد موضوع هسته‌ای گفت: تنها با تقویت اعتماد میان طرفین مسئله هسته‌ای حل خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار