|
|
کدخبر: ۷۸۷۳۹

نتانیاهو:

نخست وزیر اسرائیل در اظهاراتی در خصوص جاسوسی آمریکا از رهبران رژیم صهیونیستی گفت، این گونه اقدامات غیر قابل قبول است و هیچ جایگاهی در روابط نزدیک کشورهای متحد و همپیمان ندارد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که سازمان امنیت ملی آمریکا با همکاری سازمان جاسوسی انگلیس در سال ۲۰۰۹ میلادی اقدام به جاسوسی از ایحود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل و تعدادی از مقام های نظامی این رژیم نموده است.

بر اساس این گزارش بنیامیننتانیاهونخست وزیر اسرائیل در سخنانی در خصوص جاسوسی آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت، در خصوص چیزهایی که در روزهای اخیر منتشر شده من خواستار انجام تحقیق کاملی در این مورد شده ام. وی در این خصوص توضیحی نداد که آیا وی از واشنگتن نیز خواستار ارائه توضیح شفافی شده است یا نه.

وی تصریح کرد، در روابط نزدیک بین اسرائیل و آمریکا، چیزهایی وجود دارد که نباید انجام شود و برای ما قابل قبول نیست. روز یکشنبه نیز تعدادی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی و نمایندگان مجلس اعلام کردند، افشای برنامه جاسوسی آمریکا از اسرائیل فرصت مناسبی برای اعمال فشار بر واشنگتن برای آزادی جوناتان پولارد است. پولارد تحلیلگر اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا در سال ۱۹۸۷ میلادی به جرم جاسوسی برای اسرائیل به حبس ابد محکوم شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار