|
|
کدخبر: ۷۹۳۹۵

رسانه‌های ژاپنی مدعی شدند رهبر کره شمالی حکم اعدام شوهرعمه خود را زمانی صادر کرده است که به خاطر خوردن مشروبات الکلی در حالت طبیعی نبوده است.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، پایگاه خبری روزنامه انگلیسی «میرور» مدعی شد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هنگام صدور دستور اعدام «جانگ سونگ تائک» شوهر عمه خود به واسطه خوردن مشروبات الکلی زیاد در حالت طبیعی نبوده است.

براساس گزارش رسانه‌های ژاپنی، حکم اعدام وی زمانی از سوی رهبر کره شمالی صادر شده است که از وی خواسته اند دست از یک تجارت پرسود بردارد اما او و گروهش سرباز زدند.

رئیس سرویس اطلاعاتی کره جنوبی روز دوشنبه مدعی شد تلاش جانگ سونگ برای تسلط بر تجارت زغال سنگ کره شمالی، منجر به صدور حکم اعدام برای وی شده است.

کره شمالی ذخایر غنی‌‌ای از مواد معدنی از جمله زغال سنگ دارد و در تلاش است با افزایش صادرات خود، اقتصاد ضعیف خود را بهبود بخشد. بخش اعظم این صادرات به چین انجام می‌شود و جانگ سونگ تا پیش از اعدام نقش اصلی را در این صنعت داشته است. همین امر موجب شده تا دیگر بخش‌های حکومت از نقش وی در این صنعت ابراز نارضایتی کنند.

رئیس سرویس اطلاعات سئول همچنین به پارلمان کره جنوبی گفته است رهبر جوان همسایه شمالی احتمالا فعلا مشکلی در حکومت ندارد، اما ممکن است بین ماه‌های ژانویه تا مارس با هدف ایجاد اتحاد داخلی، اقدامات نظامی تحریک‌آمیزی را علیه کره جنوبی ترتیب دهد.

طبق گزارش‌ها بیش از ۸ نفر از اعضای حلقه نزدیک به جانگ سونگ قبل از اعدام وی در اوایل ماه دسامبر تیرباران شدند.

براساس این گزارش، حدود ۳۵ هزار خبر و گزارش درباره جانگ از خبرگزرای رسمی کره شمالی و بیش از ۲۰ هزار آیتم مربوط به وی از سایت حزب کارگران کره شمالی حذف شده است.

روزنامه «دیلی ان کی» ژاپن نیز روز یک شنبه به نقل از منابع نزدیک خود در پیونگ یانگ گزارش داد که نیروهای امنیتی کره شمالی در شب ۱۳ دسامبر، یک روز بعد از اعدام جانگ سونگ، این بازداشتها را انجام داده اند.

به نوشته این روزنامه، نه تنها تعدادی از بستگان نزدیک بلکه افرادی از خویشاوندان دور شوهر عمه رهبر کره شمالی نیز بازداشت شده اند.

جانگ همسر خانم «کیم کیونگ هوی» خواهر رهبر سابق کره شمالی هفته گذشته تنها چند روز بعد از کنار گذاشته شدن از قدرت به اتهام اقدام برای براندازی علیه حکومت اعدام شد.

جانگ سونگ بعد از کیم حونگ اون نفر دوم قدرت در این کشور بود و طبق گزارش‌ها مرد در سایه قدرت درکره شمالیمحسوب می‌شد و نفوذ بسیار زیادی داشت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار