|
|
کدخبر: ۷۹۴۶۷

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر پایگاه مردمی بشار اسد خاطر نشان کرد شرکای غربی مسکو از سیطره افراط گرایان بر حکومت سوریه در صورت سرنگونی اسد نگران هستند.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با روسیا الیوم اظهار داشت: موفقیت ما در رابطه با موضوع سوریه و ایران به واسطه تلاش های گروهی مان انجام شد. آنچه در مورد سوریه محقق کردیم نتیجه تلاش هایی است که طی سه سال گذشته انجام دادیم.

وی با بیان این مطلب افزود: غرب تلاش می کند با جبهه اسلامی تماس برقرار کند و این در حالی است که از ارتباط این گروه با جبهه النصره آگاه است.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: روند انهدام سلاح های شیمیایی سوریه طبق طرح نقشه راه انجام می شود و ما امیدواریم تا ۳۰ ژوئن این سلاح ها نابود شوند. برخی سعی دارند از اوضاع انسانی در سوریه سوءاستفاده کنند و بر برگزاری نشست ژنو ۲ تاثیر بگذارند.

وی اظهار داشت: گروه زیادی ازتروریستها در نقاط مختلف جهان با هدف ایجاد خلافت اسلامی به سوریه اعزام شده اند. لاوروف ابراز امیدواری کرد که مخالفان سوری شروط غیر قابل تحققی را پیش از نشست ژنو ۲ مطرح نکنند.

سرگئی لاوروف افزود: اقدامات افراد مسلح علت اصلی اوضاع بد انسانی در سوریه است. به نظر می رسد مخالفان سوری بر اوضاع میدانی سوریه سیطره پیدا نخواهند کرد و شمار افراد مسلح رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نماینده قشر زیادی از مردم این کشور است. اظهارات برخی سران غربی مبنی بر اینکه بشار اسد دیگر نماینده سوریه نیست سپری شده است. سخن گفتن از شخصیات و نظام انتخابات در سوریه جدید است و در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: شرکای غربی روسیه این مسئله را درک کرده اند که سرنگونی حکومت بشار اسد راه حل بحران سوریه نیست چرا که این امر احتمالا به سیطره افراط گرایان بر قدرت منجر خواهد شد. تجاوز افراطی ها به شهروندان مسیحی در سوریه افزایش پیدا کرده است و بسیاری از این افراد از سوریه فرار کرده اند.

لاوروف در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: به یکباره نمی توان موضوع هسته ای ایران را حل و فصل کرد بلکه این امر باید در چند مرحله صورت بگیرد. ما موفقیت های بسیاری را در این رابطه به دست آوردیم اما پایه و اساسی برای اعلام این پیروزی وجود ندارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار