|
|
کدخبر: ۸۰۷۶۶

وزیر کشور در پیامی به مناسبت سالگرد زلزله بم گفت: ملت ایران در این حرکت عظیم عتماد خودرا به مسئولان دستگاه‌ها, نیروهای امدادی نظام همچون بسیج، نیروهای نظامی انتظامی، جمعیت هلال احمر,، کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی نشان دادند.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در پیامی که به مناسبت سالگرد زلزله بم منتشر شد، بر اهمیت جایگاه مدیریت بحران تاکید و تصریح کرد: حوادثی همچونزلزله، سیل و طوفان همزاد انسان در طبیعت است و باید راه و روش برخورد با این پدیده‌های طبیعی را آموخت.

متن پیام وزیر کشور به شرح زیر است:

باسمه تعالی

پنجم دی ماه یادآور یکی از حوادثغم‌انگیز کشورمان، زلزله بم در صبحگاه سال ۱۳۸۲ می‌باشد. متاسفانه بر اثر آن بسیاری از هموطنانمان جان عزیزشان را از دست دادند و تعداد کثیری مجروح شدند. بدنبال این حادثه غمبار و باتوجه به اهمیت موضوع، تدوین سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادثغیرمترقبه در سال ۱۳۸۴ توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و این سیاست‌ها پس از تایید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به دستگاه‌ها جهت رعایت مفاد آن در کلیه برنامه و طرح‌های مربوطه ابلاغ گردید.

رهبر معظم انقلابدر بازدیدشان با تاکید بر غم لحظه‌ای بودن زلزله و تبعات طولانی مدت آن فرمودند: رسیدگی به منطقه زلزله زده بم باید سریعتر و فراگیرتر وهمچنین به صورت مستمر باشد.

بر این اساس بود که تمام مسئولان و امت اسلامیمان سعی و تلاش خود را برای رفع این آلام بکار گرفته و عزم خود را بر رفع آلام و تالمات روحی هموطنان عزیز حادثه دیده و بازسازی بم جزم نمودند و در سریعترین زمان ممکن امدادرسانی به صورت متمرکز آغاز شد، ملت ایران در این حرکت عظیم اعتماد خودرا به مسئولان دستگاه‌ها، نیروهای امدادی نظام همچون بسیج، نیروهای نظامی انتظامی، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها نشان دادند که با وحدت و یکپارچگی می‌توان کارهای بزرگ را به انجام رساند.

دستور و تاکید معظم‌له با بررسی مسئولان منجر به تدوین قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران که به موجب قانون متولی امر مهم پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی و بازتوانی، در حوادثطبیعی کشور است، در راستای برنامه‌ها و تاکیدات دولت ایجاد گردید و شهر بم این خطه از میهن اسلامیمان با بهترین اسلوب شهرسازی جدید و با رعایت اصول فنی و مهندسی و مقاوم‌سازی ساخته شد که این امر حاکی از توانمندی‌های قدرت برنامه‌ریزی و امکانات اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، با توجه به این حادثه باید بپذیریم که حوادثی همچون زلزله، سیل و طوفان و… همزاد انسان در طبیعت است و باید راه و روش برخورد با این پدیده‌های طبیعی را آموخت تا برای زندگی فردی و اجتماعی مصونیت نسبی از خسارات آنها حاصل گردد.

در خاتمه از خداوند متعال شادی روح امام بزرگوار و شهدا و تمامی در گذشتگان خصوصا برای درگذشتگان زلزله بم طلب رحمت و برای بازماندگان آنها آرزوی سلامت و توفیق می‌نمایم.

عبدالرضا رحمانی فضلی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار