|
|
کدخبر: ۸۵۳۲۹

امیر قطر از اخوان المسلمین سوریه خواست تا با وجود اختلافات داخلی، در کنار ائتلاف مخالف دولت سوریه در کنفرانس ژنو ۲ شرکت کنند، چرا که دیگر زمان سرنگونی نظام سوریه گذشته است و آمریکایی ها هم راضی به این مساله نیستند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، شیخ تمیم بن حمد از جماعت اخوان المسلمین در سوریه خواست در کنفرانس ژنو ۲ حضور داشته باشد تا ائتلاف مخالفان سوریه که با مشکلات داخلی روبه رو است از هم پاشیده نشود.

امیر قطر اخیرا با هیئتی از اخوان المسلمینسوریهبه ریاست علی البیانونی در دوحه دیدار کرده بود.

امیر قطربا اشاره به اینکه حمایت از اخوان المسلمین سوریه واجب به شمار می رود، افزود: هنگامی که اختلافات در درون ائتلاف مخالفان سوریه به وجود آمد من در راس قدرت نبودم و عضو کمیته حمایت از مخالفان سوریه بودم و به شدت با ترغیب حکومت جدید در مصر به رهبری محمد مرسی برای اعلام جهاد در سوریه و فشارهای اردوغان بر مرسی برای اتخاذ چنین تصمیمی مخالف بودم و آمریکایی ها نیز با من در این زمینه توافق داشتند. تا بدین ترتیب مصر درگیر مسائل خارجی نشود.

امیر قطر تاکبد کرد: اکنون پس از تحولاتی که در مصر روی داد و اسلام میانه رو در مصر سرنگونی شد، آمریکایی نیز با تغییر موضع و اطمینان از شکست پروژه اخوان المسلمین، به ادامه نظام اسد یقین پیدا کردند.

به گفته امیر قطر، آمریکایی ها بر این باورند که اسد منافع آنها را تضمین خواهد کرد و با استفاده از زور نمی توان حکومت او را از بین برد. در نتیجه گروه های معارض سوری چاره ای جز شرکت در کنفرانس ژنو۲ و ارائه برنامه و طرح دیدگاه ها و دستور کار خود ندارند و اگر نه همه چیز به نفع بشار اسد تمام می‌شود.

امیر قطر در پایان این دیدار تصریح کرد: فکر می کنم پیش از به قدرت رسیدن در آخرین ملاقات با شما که پدرم نیز حضور داشتند، او به گروه های معارض سوری تاکید کرد که برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز تلاش کنند چون منافع امریکا از هر چیز دیگری مهم تر است و فکر نمی کنم که آمریکایی ها بدون درنظرگرفتن منافع خود به شما امتیازی بدهند و عربستان سعودی نیز چنین است و سرانجام نیز به مطالبات آمریکا پایبند خواهد ماند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار