|
|
کدخبر: ۹۰۱۵۵

بنابر گزارش‌ها، ماجد الماجد، تروریست وابسته به القاعده که اخیرا در لبنان درگذشت، یکی از مقامات عالیرتبه سازمان اطلاعات عربستان سعودی بود.

به گزارشامیدبه نقل از پرس تی وی، الماجد، سرکرده گروه تروریستی گردان «عبدالله عزام» در ارتباط با دوانفجاربمبی که ۱۹ دسامبر ۲۰۱۳، در نزدیکی سفارت ایران در بیروت پایتخت لبنان منفجر شدند، بازداشت شد. ۲۳ نفر از جمله یک دیپلمات ایرانی در این انفجار کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی بود که روز شنبه مرگ اینتروریستبازداشت شده سعودی در بیمارستان نظامی لبنان اعلام شد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که قبل از مرگ الماجد در زمان بازداشت، ریاض به لبنان به شدت فشار آورده بود تا این تروریست را به عربستان سعودی بازگرداند.

محمودعلوی، وزیر اطلاعات ایران پیشتر با اعلام این که تهران اطلاع دقیقی درباره مرگ الماجد ندارد، مرگ وی را مشکوک دانست.

این تروریست سعودی که اطلاعات محرمانه گسترده‌ای در اختیار داشت در بسیاری از کشورها از جمله عربستان سعودی، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان فعال بود و با رهبران سطح متوسط و رده بالای القاعده همکاری داشت و یا با آن‌ها در ارتباط بود.

گروه تروریستی گردان «عبدالله عزام» مسئولیت بمب‌گذاری‌ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و ترور حسن اللقیس فرمانده ارشد حزب الله را بر عهده گرفته بود. حسن اللقیس، فرمانده ارشد حزب الله در اواخر سال گذشته هدف حمله تروریستی قرار گرفت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار