|
|
کدخبر: ۹۰۲۳۸

احتمال ساماندهی مجدد تیم کارشناسی

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه اواخر هفته با معاون کاترین اشتون در ژنو دیدار خواهد کرد، از افزوده شدن کارشناسان فنی سازمان انرژی اتمی به تیم کارشناسی استقبال کرد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره ملاقاتش با هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه هنوز درباره زمان دقیق این دیدار تصمیمی اتخاذ نشده و رایزنی‌ها در این باره در حال انجام است، گفت که احتمال زیاد این دیدار اواخر هفته جاری در ژنو انجام خواهد شد.

معاون وزیر خارجه کشورمان پس از پایان سومین دورمذاکراتکارشناسی ایران و ۱ + ۵ که هفته گذشته در ژنو برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که پیشرفت‌های خوبی در نشست کارشناسی حاصل شده و از احتمال دیدارش با هلگا اشمید خبر داده بود.

*احتمال ساماندهی مجدد تیم کارشناسی

وی درباره اظهارات علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر افزوده شدن کارشناسان سازمان انرژی اتمی به تیم کارشناسی، با ذکر این نکته که مذاکرات کارشناسی درباره سازوکارهای اجرایی توافقژنوپایان یافته، عنوان کرد: همزمان با شروع مذاکرات مربوط به گام نهایی با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوعات حتما از تقویت تیم‌های کارشناسی و تخصصی‌تر شدن آن استقبال می‌کنیم واحتمال ساماندهی مجدد تیم کارشناسی وجود دارد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای درباره زمان اجرای توافق ژنو و برخی اخبار مطرح شده مبنی بر اینکه قرار است این توافق در ۲۰ ژانویه اجرایی شود، گفت:تا زمانی که همه مسائل حل نشود نمی‌توانیم هیچ تاریخی را برای شروع گام اول تعیین کنیم.

عراقچی عنوان کرد که چند نکته فنی وجود دارد که نیازمند بررسی بیشتر است که در جلسه‌ای که با خانم اشمید خواهد داشت در این باره گفت‌وگو می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار