|
|
کدخبر: ۹۱۶۵۲

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: لازمه رسیدن به تفاهم ایجاد اعتماد متقابل است.

به گزارشامیدبه نقل از ایرنا، اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف دراین دیدار، تلقی برخی طرف های خارجی در مورد اثر بخشی تحریم ها را اشتباه خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است در مقابل فشار کوتاه نمی آید.

وی راه رسیدن به تفاهم در موضوع هسته ای ایران را بسیار آسان دانست و افزود: با توجه به اینکهمقام معظم رهبریبطور جدی دیدگاهشان را در مورد حرام بودن سلاح هسته ای اعلام نموده اند، دیدگاه ایشان از یکسو به لحاظ مذهبی اهمیت دارد و از سوی دیگر جنبه راهبردی دارد بدین معنی که سلاح هسته ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحولات سوریه خاطرنشان کرد: ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو ۲ هیچ پیش شرطی را نمی پذیرد اما اگر به این نشست دعوت شود، نقش فعالی در آن ایفا می کند.

ظریف همچنین نقش هیات های پارلمانی در گسترش مناسبات بین کشورها را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد سفر هیات پارلمانی انگلیس به جمهوری اسلامی ایران به گسترش تعامل بین دو کشور در چارچوب منافع فیمابین منجر شود.

جک استراو و سایر اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلستان نیز در این دیدار، نقطه نظرات خود را پیرامون مناسبات دوجانبه، موضوع هسته ای، تحولات منطقه و روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی بیان کردند.

استراو در بخشی از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی روابط ایران و انگلیس، بر تلاش برای بهبود مناسبات دو جانبه بین دو کشور تاکید کرد.

سایر اعضای گروه فراحزبی روابط پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس نیز تداوم گفت وگو و رایزنی بین دو کشور در زمینه های مختلف را مورد تاکید قرار دادند.

هیات پارلمانی انگلیس متشکل از چهار نفر از اعضای پارلمان این کشور به ریاست «جک استراو» رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پارلمان انگلیس و وزیر خارجه پیشین این کشور، بامداد روز سه شنبه وارد تهران شد و به مدت سه روز در تهران اقامت خواهد داشت و در طول مدت اقامت خود با تعدادی از مسوولان سیاسی و اقتصادی و برخی مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار