|
|
کدخبر: ۹۳۸۴۷

سفیر آمریکا در کابل طی روزهای اخیر پیامی به کاخ سفید ارسال کرده و گفته است که بعید است که رئیس جمهوری افغانستان پیمان امنیتی با آمریکا را در زمان تعیین شده امضا کند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، فرستاده آمریکا به افغانستان برای گفتگو درباره پیمان امنیتی کابل -واشنگتنمی‌گوید که به طور خصوصی به باراک اوباما گفته است که بعید است حامد کرزی در موعد مشخص پیمان امنیتی با آمریکا را امضا کند و ضرب الجل آمریکا در این زمینه احتمالا شکست می‌خورد.

این ارزیابی اگر برآورد شود منجر به افزایش احتمال خروج نیروهای ائتلاف بین المللی ناتو از افغانستان تا پایان سال خواهد شد و آمریکا و ناتو را با مشکل وقت برای جمع آوری نیروها و تجهیزات نظامی و خروج از افغانستان مواجه خواهد کرد.

این ارزیابی طی روزهای اخیر توسط «جیمز کانینگهام» سفیر آمریکا در افغانستان مخابره شده است و پس از آن بیان شده است که آمریکا مهلت خود برای امضای این پیمان توسط حامد کرزای را به تعویق انداخته بود و انتظار میرفت پاییز گذشته تکمیل شود.

کاخ سفیدچند روز پیش اعلام کرده بود که پیمان امنیتی باید طی هفته‌ها و نه ماههای آینده امضا شود.

کانینگهام در این تلگراف گفته است که فکر نمی‌کند حامد کرزای پیمان امنیتی را تا قبل از برگزاری انتخابات ماه آوریل امضا کند.

رئیس جمهوری افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که مایل است رئیس جمهور بعدی افغانستان این پیمان را امضا کند و برای امضای آن شروط سنگینی برای طرف آمریکا تعیین کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار