|
|
کدخبر: ۹۳۸۵۱

جان کری از این طریق می خواهد تشکیلات خودگردان را به منظور امتیازدهی بیشتر به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهد.

به گزارشامیدبه نقل از العالم، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر رام الله تاکید کرد که جان کری عنوان کرده که واشنگتن در صورت شکست مذاکرات سازش و یا عدم امضای توافق موقت، تضمینی برای ادامه تقدیم کمک های مالی بین المللی به تشکیلات خودگردان و یا جلوگیری از تشدید عملیات شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی نمی دهد. وی جان کری را به جانبداری صریح از رژیم صهیونیستی متهم کرد و تهدیدات او را باج گیری سیاسی خواند.

تیسیر خالد همچنین تصریح کرد که این یک نوع باج خواهی غیر قابل قبول است و به هیچ وجه نباید فلسطینیانی که در پی دست یابی به حقوق مشروع و عادلانه خود هستند، تحت فشار قرار گیرند و ملت فلسطین در هیچ شرایطی حاضر به چشم پوشی از حقوق مسلم خود نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانیفلسطین، خالد خاطر نشان کرد کهمذاکراتسازش تا به این لحظه هیچ نتیجه ای در پی نداشته، بلکه اختلافات دو طرف همچنان پابرجاست و در پرتو حمایت و جانبداری همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی اختلافات بیشتر و گستره تر هم شده است.

وی ضمن بعید دانستن پیشرفت در مذاکرات سازش در آینده ای نزدیک، تاکید کرد که تشکیلات خودگردان نمی تواند توافق موقت پیشنهادی آمریکا را که حتی پاسخگوی کم ترین و ابتدایی ترین خواسته ها و حقوق ملی فلسطینیان نیست، موافقت کند.

لازم به ذکر است که مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از ۳ سال وقفه بار دیگر از جولای سال گذشته با تلاش های جان کری، وزیر خارجه آمریکا از سر گرفته شد ولی هیچ پیشرفت محسوسی نداشته است. آمریکا به دو طرف ۹ ماه فرصت داده است تا به توافق اولیه و مبنایی برای سازش دست یابند. اصرار رژیم صهیونیستی بر ادامه شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین مهمترین مانع برای پیشرفت مذاکرات بوده است. جان کری پیش از سفر اخیر خود به سرزمین های اشغالی فلسطین گفته بود، مذاکرات سازش پیشرفت نسبی داشته ولی هنوز هیچ شانسی برای دستیابی به توافق نهایی بین دو طرف وجود ندارد. این در حالی است که مقامات دو طرف فلسطینی و صهیونیستی نیز بارها به شکست مذاکرات و عدم حصول هرگونه نتیجه در جریان این مذاکرات اذعان کرده اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار