|
|
کدخبر: ۹۵۲۲۲

ائتلاف مخالفان سوریه:

ائتلاف مخالفان سوریه با بیان اینکه هیچ کس نمی‌تواند تضمین‌هایی واقعی را برای موفقیت ژنو۲ ارائه دهد، تاکید کرد: حضور هر کشوری در ژنو ۲ به معنای موافقت این کشور با تشکیل دولت انتقالی در سوریه است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، لوی صافی، سخنگوی ائتلافمخالفان سوریهتاکید کرد: امکان ندارد هیچ طرفی بتواند تضمین‌هایی واقعی برای موفقیت نشست ژنو ۲ ارائه دهد و تنها تضمین‌هایی که می‌تواند موجب موفقیت ژنو ۲ شود توانایی طرف‌های حاضر در رسیدن به اهدافشان در مذاکرات است.

وی افزود: حضور هر کشوری در ژنو ۲ به معنای موافقت این کشور با تشکیل دولت انتقالی در سوریه است.

صافی عنوان داشت: زمان بخشی اصلی و جدایی‌ناپذیر از مذاکرات است و لازم است برای مذاکرات جدول زمانی مشخصی را ارائه کنیم تا مذاکرات بی‌نتیجه به پایان نرسد.

وی همچنین در خصوص حضور ائتلاف مخالفان سوریه در نشست یکشنبه گروه به اصطلاع " دوستان سوریه " گفت: هدف این نشست ارزیابی پایبندی گروه‌های مخالف و جامعه جهانی به روند تشکیل دولت انتقالی و بررسی مواضع کشورهای حمایت‌کننده از مخالفان سوریه است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل پیشتر از کشورهای دعوت شده به کنفرانس ژنو ۲ خواست تا طرف‌های سوری را به اجرای اصول توافقنامه ژنو ۱ مبنی بر تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل ترغیب کنند.

قرار است امروز نشست گروه به اصطلاح " دوستانسوریه" در مقر وزارت خارجه فرانسه در پاریس برگزار شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار