|
|
کدخبر: ۱۷۷۵۸۳

حمید سوریان ستاره ۵۹ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران بعد از ۳ پیکار و ۳ ضربه فنی راهی دیدار فینال مسابقات انتخابی المپیک ریو شد تا ضمن رسیدن به این مرحله از رقابت ها طلسم صعود نکردن به المپیک را بشکند.

به گزارش گروه ورزش امیدنیوز، ستاره ۵۹ کیلوگرمکشتی فرنگیبا سه کشتی درخشان خود راهی ریو شد.
حمید سوریاندر کشتی اول خود پس از ضربه فنی کردن حریفی از کرواسی در اولین دقیقه، به مصاف فرنگی کار آلمانی رفت و از او عبور کرد و در دیدار نیمه نهایی به مصاف حریف اوکراینی رفت.

او کمی بعد از آغاز کشتی با یک کمرگیری، حریف را به پل برد و با ۲ بارانداز در یک دقیقه و ۲۵ ثانیه او را ۸ بر صفر برد و ضربه کرد. این عجوبه سبک وزن یک بار دیگر خود را به المپیک رساند تا امیدهای ایران نسبت به گذشته برای کسب مدال در فرنگی پر رنگ تر شود.

حمید سوریان

حمید سوریان

حمید سوریان

حمید سوریان

حمید سوریان

حمید سوریان

حمید سوریان

حمید سوریان پس از کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: هدف من طلایالمپیک ریو ۲۰۱۶است و تمام سختی‌ها را نیز برای این سهمیه تحمل کردم.

تبریک رییس کمیته المپیک به سوریان

کیومرثهاشمی رئیس کمیته ملی المپیک آمده است:

بار دیگر حمید سوریان دلاور مرد کشتی فرنگی ایران توانست در رقابتهای کسب سهمیه المپیک ریو با غلبه بر رقبای خود، سهمیه بازیهای ۲۰۱۶ المپیک را کسب کند تا نشان دهد نابغه کشتی فرنگی میهن عزیزمان همان طور که گفته بودیم مرد روزهای سخت است.

در ادامه پیام تبریک رئیس کمیته ملی المپیک آمده است: قهرمان عزیز، بخوبی دانستی در این لحظات دشوار و فراموش نشدنی چه اندازه در دل ملت بزرگ ایران از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد جا داری، و بدون تردید یکی از عوامل موفقیت شما حمید عزیز در این پیکارها، جدای از لطف الهی و تلاش وصف نشدنیت و زحمات کادر فنی، همین دعای خیر دوستداران و طرفدارانت بود که به هیچ وجه جوان با اخلاق و دوست داشتنی خود را تنها نگذاشته و دعای خیرشان را بدرقه راهش کرده اند.

حمید جان به کاروان المپیکی کشورمان خوش آمدی، بدون شک حضورت انگیزه و قوت قلبی مضاعف و مایه دلگرمی دیگر ورزشکاران اعزامی میهن عزیزمان در بازیهای المپیک ریو خواهد بود. دست مریزاد جوان با اخلاق و مرد دوست داشتنی ورزش ایران، با این موفقیت خود، دل ملتی را شاد کردی. دست مریزاد.

تبریک FILA به سوریان

سایت فدراسیون جهانی کشتی در پیامی حضور پسر طلایی ایران برای سومین بار در المپیک را تبرک گفت و نوشت: حمید سوریان یکی از موفق‌ترین کشتی‌گیران فرنگی برای شما در المپیک ریو آرزوی موفقیت داریم.

تبریک FILA به سوریان

پیام تبریک وزارت ورزش و به سوریان

در متن تقدیر وزارت ورزش و جوانان آمده است:

" پهلوان حمید سوریان، مرد پر توان و ارزشمند کشتی ایران و جهان، راهیابی شما به عرصه معتبر و بزرگ المپیک، افتخاری سترگ برای ورزش کشور و دلگرمی کاروان اعزامی ایران است، آفرین به غیرت و همت والای شما که همواره نام ایران عزیز را سربلند کرده اید، به امید کسب هشتمین مدال طلای جهان و المپیک برای حمید عزیزی که ارادتمند خاندان عصمت و طهارت است. "

قهرمانی حمید سوریان با ضربه فنی مقابل حریف آمریکایی

سوریان با پیروزی مقابل رقبایی از کرواسی، آلمان و اوکراین راهی دیدار فینال شد تا بعد از ۴ حضور در مسابقات انتخابی المپیک بالاخره راهی المپیک شود. این اتفاق بسیار مهم دلیلی شد تا فدراسیون جهانی حضور او در المپیک را تبریک بگوید.

«به امید روزی که دومین مدال طلای المپیک را روی سینه‌ات ببینیم.»

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار