|
|
کدخبر: ۱۱۱۲۸۲

پس از حرف و حدیث‌های بسیار محمد رویانیان از پست مدیرعاملی پرسپولیس کناره گرفت و جای خود را به طور موقت به علی پروین داد.

به گزارشامید،روزنامه نود نوشت: سوژه هفته: مدیریترویانیاندرپرسپولیسچگونه بود

پس از حرف و حدیث‌های بسیار محمد رویانیان از پست مدیرعاملی پرسپولیس کناره گرفت و جای خود را به طور موقت به علی پروین داد. رویانیان از ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ حکم خود را از عباسی گرفت و طی ۲۸ ماهی که مدیرعامل پرسپولیس بود در چند نوبت صحبت از کناره‌گیری کرد تا اینکه هفته گذشته استعفا دادو استعفایش هم پذیرفته شد. او طی دوران مدیریت خود موافقان و مخالفان زیادی داشت و اقداماتی که انجام داد در بوته نقد بسیاری قرار گرفت.

سوژه این هفته ۹۰ به استعفای رویانیان و عملکرد ۲۸ ماهه‌اش در پرسپولیس اختصاص دارد. تا پایان هفته با ما همراه باشید.

دو سئوال کارشناسی:

۱ - عملکرد رویانیان در دوران مدیریت ۲۸ ماهه‌اش در پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۲ - به نظر شما دلیل اصلی استعفای او از مدیرعاملی پرسپولیس چه بود؟

جاسمیان: بعضی‌ها در ظاهر از رویانیان حمایت می‌کردند

حمید جاسمیان، پیشکسوت پرسپولیس

۱ - رویانیان بیشتر از آنکه از غیر ورزشی بودن و عدم آشنایی با حوزه مدیریتی‌اش ضربه خورده باشد از اطرافیان خودش آسیب دید. وقتی یک مقام مسئول در اطرافش کسانی را داشته باشد که در ظاهر وی را حمایت می‌کنند و در باطن عدم موفقیت وی را می‌خواهند کارها آنطور که باید و شاید پیش نمی‌رود و مسئولان امر در جریان رسیدگی به کارها از تمام توان خود استفاده نمی‌کنند و حاصل کار هم هرگز بازدهی صددرصد و حتی هفتاد درصد هم ندارد و کارنامه مدیریتی رویانیان دقیقا به همین خاطر نکته بارزی نداشت که بتوان به آن استناد کرد و از ۲۸ ماه مدیریت او به عنوان یک دوره درخشان در پرسپولیس حرف زد.

۲ - آنچه به استعفای رویانیان انجامید عدم پرداخت مطالبات مالی و بدهی کلان چهل میلیاردی و سو استفاده از این قضیه توسط مخالفان پشت پرده رویانیان بود که مدیرعامل پرسپولیس را مجبور به استعفا کرد.

وطنخواه: شخصیت رویانیان را زیر سئوال نبرید

رضا وطنخواه، مدافع پیشکسوت پرسپولیس

۱ - باور کنید در دو سه دهه اخیر هیچ مدیرعاملی مسئولیت پرسپولیس را بر عهده نگرفته که کارنامه بهتری از محمد رویانیان داشته باشد. او در طول دوره مدیریت خودش در پرسپولیس توانست کارهای ماندگاری صورت دهد و اوضاع پرسپولیس را از لحاظ پشتیبانی و شخصیت تیمی تغییر دهد. وقتی می‌بینیم در چنین شرایطی که محمد رویانیان با دل شکسته از پرسپولیس می‌رود چند نفری از دوستان پیشکسوت از موقعیت بدست آمده سوء استفاده می‌کنند و علیه ایشان موضع‌گیریهای حضمانه‌ای دارند واقعا متاسف می‌شوم آیا واقعا این رفتار جوانمردانه است که تا زمان حضور او در پرسپولیس از عملکردش دفاع کنیم و او را بهترین مدیرعامل بدانیم اما همین که صندلی مدیریت را ترک کرد شروع به شماتت او بکنیم و حتی شخصیت وجودی‌اش را زیر سئوال ببریم.

۲ - طبعا در شرایطی که یک مدیرعامل دل شکسته و مغموم شده راهی جز استعفا و ترک پست سازمانی‌اش ندارد و بخصوص که متوجه می شود دوستانی که تا دیروز همراه وی بوده‌اند، حالا در پشت پرده علیه او بد می‌گویند.

کارگر: رویانیان از معرکه دور شد

عباس کارگر، بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم‌ملی

۱ - رویانیان در طول دوران مدیریتش به طور مرتب ادعای درآمدزایی داشت و هرگاه با رسانه‌های گروهی مصاحبه کرد از پیشرفت در مدیریت و حوزه درآمدزایی سخن گفت ما هم خوشحال از این موضوع تصور می‌کردیم وقتی رویانیان پرسپولیس را ترک می‌کند این تیم دیگر مشکل درآمدزایی و هزینه تیم‌داری‌اش ندارد اما درست در زمان خداحافظی او می‌شنویم او چهل میلیارد تومان بدهی به بخش‌های مختلف دارد که نتوانسته این بدهی‌ها را پرداخت کند. پس کدام درآمدزایی در حوزه پرسپولیس این جریان مدیریتی را هدایت می‌کرد که در نهایت حاصل آن چهل میلیارد بدهی شده است؟!

۲ - تصور من این است که رویانیان با بدهی هنگفت باقیمانده و مطالبات معوقه‌ای که هر روز افزون‌تر می شد هیچ راهی غیر از استعفا نداشت. رویانیان یا باید قبول می‌کرد در درآمدزایی هیچ اقدام مهمی صورت نداده و اینها همه حاصل تبلیغ است یا اینکه باید هر طور که شده این مطالبات را پرداخت می‌کرد و یا با استعفا از این معرکه دور می‌شد که رویانیان سومین راه را انتخاب کرد.

عبدی: رویانیان همانطوری رفت که آمده بود

حسین عبدی، هافبک و پیشکسوت پرسپولیس

۱ - امثال رویانیان از خانواده ورزش نیستند و طبعا در شرایطی هم که وارد فضای ورزش و مدیریت در این حوزه می‌شوند هیچ آشنایی با حیطه کاری خود ندارند و در گامهای اول اشتباهات وحشتناکی را مرتکب می‌شوند که غیر قابل دفاع است و کم کم و قتی مدیریت ورزشی را فرا می گیرند که دیگر انگیزه‌ای برای کار در این حوزه ندارند و ناملایمت‌های روزگار دیگر انگیزه‌ای برای تداوم فعالیت آنها باقی نمی‌گذارد که کماکان به مدیریت خود در یک باشگاه ورزشی ادامه دهند. حکایت رویانیان هم دقیقا همین بود وقتی انگیزه داشت کار بلد نبود و حالا که کم‌کم کار یاد گرفته دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت ندارد و به همین خاطر کارنامه نه چندان موفقیت‌آمیز دوران مدیریتش نکته خاصی نداشت که قابل دفاع باشد و بتوان به آن افتخار کرد.

۲ - رویانیان مثل یک غریبه وارد دنیای ورزش شد و مثل یک غریبه از ورزش و مدیریت دراین حوزه کنار رفت.

محصص: کارنامه رویانیان را بدون حب و بغض بررسی کنیم

مرتضی محصص، کارشناس و مدرس فوتبال

۱ - بررسی شرایط زمانی که هنوز محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس نشده بود با دوران مدیریت وی در راس کار اجرایی سرخپوشان نشان می‌دهد مدیرعامل مستعفی پرسپولیس عملکرد بدی نداشته و اقدام اشتباهی انجام نداده که تاوان این اتفاق را مجموعه پرسپولیس بدهد.

ای کاش عملکرد هر مقام مسئولی بدون حب و بغض مورد کنکاش قرار گیرد تا فضای فوتبال ما از انحرافات فکری پاک شود و کسی نتواند با غوغاسالاری بر شایستگی‌های یک نفر مهر بطلان بکشد.

۲ - فشارهای روحی و روانی روی مدیرعامل پرسپولیس و استقلال آنقدر زیاد است که نمی‌توان با فشارهای مضاعف کنار آمد.

رویانیان هم در دوران حضورش در پرسپولیس یاد گرفته بود با این مسائل کنار بیاید اما وقتی مشکلات مالی و اقتصادی شرایطی را رقم زد که سرخپوشان در آستانه داربی تمرین نکنند آن وقت رویانیان کم آورد و ترجیح د اد استعفا دهد تا برای هیچی بجنگد و به مشکل برخورد کند.

رمضانی: مدیریت در فوتبال یعنی مدیریت بحران

عبدالحمید رمضانی، مدیرعامل پاس همدان

۱ - رویانیان در شرایطی مدیریت پرسپولیس را پذیرفت که به پشتوانه دوران حضورش در اداره راهنمایی و رانندگی و ستاد تامین سوخت بر این باور بود که اداره این باشگاه برای او از آب خوردن هم آسانتر خواهد بود. اما فوتبال و خصوصا مدیریت در این حوزه آنقدر فریبنده است که به هیچ چیزی نمی‌توانی دل ببندی و امکان دارد در اوج و درست در شرایطی که تصور می‌کنی همه چیز حل است یک یا دو نتیجه بد همه چیز را به باد می‌دهد و رویانیان تا به این موضوع رسید متوجه شد مدیریت فوتبال یعنی مدیریت بحران. زمان زیادی از حضورش در پرسپولیس گذشته بود بدهی‌های سنگین به وی مجال نمی‌داد به مسائلی مثل درآمدزایی فکر کند.

۲ - وقتی می‌بینی همه چیز با مشکل مواجه است و هیچ چیزی مطابق برنامه و تصورات ذهنی‌ات پیش نمی‌رود باید استعفا بدهی و رویانیان هم بدون معطلی کنار رفت تا بیش از پیش به باتلاق فرو نرود.

حاجیلو: بعضی از اطرافیان رویانیان نامرادی کردند

محسن حاجیلو، گزارشگر تلویزیون

۱ - رویانیان در طول دوران مدیریتش هر چه داشت رو کرد و از نهایت توان خود برای موفقیت پرسپولیس استفاده کرد و در بعضی موارد هم موفق بود شاید در دوران مدیریت وی پرسپولیس موفق نشد مقام درخور توجهی کسب کند با این وجود نباید کارنامه دوران مدیریتی وی را سرشار از نکات منفی دانست. کافی است دوران رویانیان را با دوران قبل از حضور وی در پرسپولیس مقایسه کنیم تا به یک مقایسه و معیار منطقی برسیم. آیا پرسپولیس قبل از رویانیان مدافع قهرمانی یا قهرمان بود که در دوران رویانیان پس رفت داشت؟!

۲ - در خصوص استعفای وی حرف و حدیثهای فراوانی شنیده‌ایم اما به اعتقاد من آنچه باعثدلسردی وی از مدیریت پرسپولیس شد نامرادی‌ها و عدم رفاقت مجموعه تحت امرش با این این مدیر بود. این واقعیت دارد که بعضی از اطرافیان پرسپولیس با رویانیان کار می‌کردند اما خواستار ناکامی وی بودند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار