|
|
کدخبر: ۶۵۰۰۳

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران اعلام کرد به فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید اختیار تام داده است. وی همچنین در خصوص بازگشت رحمتی به تیم ملی هم گفت: کی‌روش از اصول اخلاقی‌اش عقب نشینی نمی‌کند و به همین دلیل رحمتی را به تیم ملی دعوت نمی‌کند.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، علیرضا منصوریان در خصوص مباحثمطرح شده در مورد انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید ضمن بیان مطلب فوق گفت: من هم این خبرها را شنیده‌ام اما نمی‌دانم چه کسانی گزینه‌اند. البته در این خصوص با علی کفاشیان صحبت کردم و دست ایشان را چه به همراه تیم زیر ۲۲ سال موفق شوم و یا چه خدای ناکرده نتیجه مطلوب مردم را کسب نکنم، باز گذاشته‌ام.

وی در مورد اینکه آیا سرمربی تیم امید با نظر کی‌روش انتخاب می‌شود؟، ادامه داد: قطعا کی‌روش هم در این خصوص نظر خواهد داد اما من درخواستی که داشتم این بود انتخاب سرمربی امید به نحوی انجام شود که به اردوهای ما قبل از آغاز مسابقات قهرمانی ۲۲ سال آسیا لطمه ای نزند.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران در مورد اینکه تیمش نمی‌‎تواند در المپیک ۲۰۱۶ برزیل شرکت کند، اضافه کرد: ما تیم را تنها برای این مسابقات آماده کرده‌ایم و نفرات تیم جوانان که در رقابتهای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۲ حضور داشت، می‌توانند در آن رقابتها به میدان بروند.

وی اضافه کرد: من در این خصوص به علی کفاشیان پیشنهاد دادم یک سرمربی برای تیم زیر ۲۰ سال انتخاب کند تا بتواند نفرات آن تیم و بازیکنان مستعد در این رده را برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ آماده کند، هر چند برخی از نفرات تیم جوانان از جمله سردار آزمون و جهانبخش در تیم ما هم بازی می‌کنند.

منصوریان بار دیگر تاکید کرد که نمی‌داند سرمربی تیم امید ایرانی است یا خارجی و افزود: ما باید به مربیان ایرانی اعتماد کنیم تا نسل آینده مربیان کشورمان به خودباوری رسیده و بتوانند در نقش مربیان باشگاهی و ملی برای فوتبال کشورمان افتخارآفرینی کنند.

وی در مورد نحوه برگزاری مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ برزیل هم یادآور شد: قرار شده مسابقات مقدماتی بین ۴ بخش غرب، شرق، آسیای میانه و جنوب شرق آسیا برگزار شود تا ۱۶ تیم برتر این مناطق در مرحله نهایی حضور یابند. مسئولان تیم ها از AFC خواسته‌اند، شرایط را طوری فراهم کند تا یک تیم پس از کسب یک شکست حذف نشود و قطعا AFC با در نظر گرفتن ایده برگزاری این مسابقات به صورت تورنمنتی به فوتبال کشورهای آسیایی کمک می کند.

سرمربی تیم زیر ۲۲ سال همچنین در خصوص برنامه های آماده سازی تیمش تصریح کرد: به علت اینکه سال جام جهانی است همه چیز تحت الشعاع تیم بزرگسالان قرار گرفته است و ما هم مجبور شده‌ایم تقویم خود را بر اساس اردوهای تیم بزرگسالان تنظیم کنیم. وقتی هم که اردوی این تیم در پرتغال کنسل شد، اردوی ما نیز کنسل می‌شود.

وی ادامه داد: از مسئولان سازمان لیگ خواسته‌ایم به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا تیم‌هایی مانند پرسپولیس، ذوب‌آهن و نفت که بازیکنان ملی‌پوش زیادی دارند و پس از آنها فجر و داماش در زمان برگزاری مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا دچار مشکل نشوند. مربیان این تیم ها از دوستان و یا استادان بنده هستند و باید برنامه‌ها طوری تنظیم شود که نه آنها و نه تیم زیر ۲۲ سال لطمه ببینند.

منصوریان در ادامه از تفاوت بالای کی‌روش و افشین قطبی سخن گفت و ادامه داد: کی‌روش مربی است که به گروه احتیاج دارد هرچند تصمیم گیرنده نهایی گروه مدیر یعنی سرمربی، خواهد بود اما قبل از آن تمام نظرات کادر فنی و پزشکی را می شنود و سپس تصمیم می گیرد.

وی در ادامه افزود: کارلوس کی‌روش عقبه فعالیت و یا سرمربیگری هفت ساله در منچستریونایتد و رئال مادرید را دارد اما قطبی دستیار مربیان مطرحی در کره جنوبی بوده است، ضمن اینکه تفاوت این دو در نوع و لول مدیریتی است.

سرمربی تیم زیر ۲۲ سال که میهمان برنامه ورزش و مردم بود در خصوص حضور مخفیانه‌اش در تمرینات تیم ملی کره‌جنوبی پیش از آخرین دیدار با ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل و اینکه احتمال محرومیتش نیز وجود داشت هم صحبت‌های جالبی را ارائه داد.

وی در این خصوص گفت: اگر من را می‌دیدند یک تا سه سال محروم می‌شدم و اینکه چون سرمربی تیم امید ایران بودم خیلی بدتر بود. اگر به عنوان آنالیزور متوجه حضورم در تمرینات می‌شدند و محرومم می‌کردند به خاطر ایران هیچ اشکالی نداشت اما چون سرمربی بودند محرومیت اتفاق جالبی نبود، به همین دلیل کلاه گذاشتم و عینک زدم تا شناخته نشوم.

منصوریان با تشکر از ابوالفضل امان‌ الله که در دو تمرین نخست کمکش کرد، یادآور شد: در تمرین سوم و چهارم که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، مجبور شدم از دیوار ورزشگاه بالا بروم. شاید این حرکت درستی نبود اما به خاطر کشورم این کار را انجام دادم. دوربین‌ها را با چسب به جایی چسبانده بودم که دیده نشود و بیش از یک ساعت در سرویس‌های بهداشتی مخفی شدم.

وی با تاکید بر اینکه همه این کارها را به خاطر ایران انجام داده و از آن ناراحت نیست، تصریح کرد: من در عمرم دو سه بار بیشتر نترسیدم که یکی آن روزها بود زیرا اگر دیده می‌شدم خیلی بد می‌شد اما در نهایت اطلاعات خوبی برایکی‌روشآوردم که او اصلا فکر نمی‌کرد بتوانم چنین کاری بکنم.

سرمربی تیم زیر ۲۲ سال در مورد اینکه برای کشتی گیران قرعه بسیار مهم است و آیا برای موفقیت تیم ملی ایران هم قرعه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، اظهار کرد: کشتی گیران برای این به قرعه توجه ویژه‌ای دارند زیرا هدفشان قهرمانی جهان است اما ما نمی‌توانیم مدعی قهرمانی باشیم ولی در مجموع قرعه خوب در نتیجه گیری موثر است.

وی اضافه کرد: به طور مثال اگر با سوئیس - بلژیک از سید یک، الجزایر - اکوادور از سید ۲ و یا بوسنی و یونان از سید ۳ حریفان ایران در مرحله گروهی انتخاب شوند شانس موفقیت ایران بالا می رود اما اگر با برزیل، هلند و ایتالیا و یا اسپانیا، هلند و ایتالیا همگروه شویم کارمان بسیار سخت خواهد بود.

منصوریان در مورد اینکه آیا استقلال می تواند قهرمان لیگ شود، این گونه واکنش نشان داد: احتمالش بسیار زیاد است زیر رقیب سنتی‌اش یعنی پرسپولیس در نیم فصل دوم ۷ بازی سخت خارج از خانه دارد و استقلال می‌تواند با موفقیت در بازی‌های خانگی به قهرمانی برسد.

وی در مورد خداحافظی فرهاد مجیدی و اینکه می‌گویند به خاطر کنار گذاشتن فرزاد از استقلال از او ناراحت است، تصریح کرد: این یک تصمیم شخصی است ولی فرهاد مجیدی می‌توانست همچنان برای استقلال مفید باشد، ضمن اینکه فرزاد هم دوست صمیمی من است ولی یک عده از دوستان با صحبت‌های خود ذهنیتی را برای فرهاد ایجاد کردند.

سرمربی تیم زیر ۲۲ سال در مورد اینکه آیا واسطه رحمتی برای اینکه کی‌روش او را به تیم ملی برگرداند شده است، یادآور شد: در آن مقطع به عنوان نماینده استقلال و عضو کادر فنی تیم ملی با کی‌روش صحبت کردم که او هم گفت این بحثبسته شده و دیگر نباید در مورد آن صحبت کنید. این نوع مدیریت کی‌روش است که برای من الگوست، من نمی‌خواهم بگویم چه اتفاقی در این میان افتاد اما او از اصول اخلاقی‌اش عقب نشینی نمی کند و به همین دلیل مهدی را به تیم ملی دعوت نمی‌کند.

وی در مورد حضور آثمیلان در ایران و بازی با پرسپولیس هم تاکید کرد: این یک اتفاق بسیار خوب بود که با همت محمد رویانیان رخ داد. به دور از تمام بحث‌های آبی و قرمز، اینکه رویانیان و مسئولان باشگاه پرسپولیس یک عده پیشکسوت را از خانه درآوردند و شرایط برگزاری چنین مسابقه ای را فراهم کردند جای تقدیر دارد. باشگاههای دیگر هم باید واقعا از آن الگوبرداری کنند.

منصوریان در پایان با بیان اینکه بعد از خدا و خانواده هر چه دارد از استقلال است، در مورد مصدومیت رضا شاهرودی در بازی با میلان هم گفت: شاهرودی بدشانس ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است، او در این بازی خیلی زود مصدوم شد و حتی جام جهانی و جام ملت ها را به خاطر مصدومیت هایی که در روزهای آخر با آن مواجه شد، از دست داد. به عقیده من او می توانست ۱۰۰ بازی ملی داشته باشد اما به دلیل بدشانسی این اتفاق نیفتاد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار