|
|
کدخبر: ۷۱۱۲۷

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال

تیم فوتبال پرسپولیس با نتیجه ای پرگل از سد مس کرمان گذشت.

به گزارشامید، در ادامه دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال مس از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید باهنر کرمان به مصاف میهمانش پرسپولیس رفت که این دیدار با گل های محسن مسلمان(دقیقه ۴)، مهرداد کفشگری(دقیقه ۱۶)، محمدرضا خلعتبری(دقیقه ۴۸ - پنالتی)، مهدی سید صالحی(دقیقه ۶۸) و پیام صادقیان(دقیقه ۷۳)، فرازد حاتمی(۴ + ۹۰) با نتیجه ۶ بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

بازی با حملات پرسپولیس آغاز شد و در لحظات ابتدایی تعلل شیثرضایی مدافع مس کرمان و سماجت مهدی سید صالحی سبب شد توپ به خلعتبری رسیده و پاس هوشمندانه این بازیکن در محوطه جریمه به محسن مسلمان رسید تا او توپ را وارد دروازه مس کند. با این گل حملات مس آغاز شد و در مقابل شاگردان دایی هم برای کاستن از فشار حملات میزبان، بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داد.

دقیقه ۱۶ پرتاب اوت حسین ماهینی درون محوطه جریمه دفع شد تا توپ در مقابل مهرداد کفشگری قرار بگیرد و شوت او از فاصله ۳۰ متری وارد دروازه حسن رودباریان شود. با دریافت این ۲ گل بازیکنان مس احتیاط را کنار گذاشته و حملات بیشتری را آغاز کردند هر چند پرسپولیس هم از ضد حمله غافل نشد.

شوت های خارج از چارچوب ترفند دیگر مس برای رسیدن به دروازه پرسپولیس بود. حملات مس تا پایان بازی موقعیت جدی را خلق نکرد و آمدن شجاعی بجای گودرزی مصدوم تنها رخداد مهم برای مس در نیمه نخست بود. ضربه محسن بنگر در آخرین دقیقه بازی از کنار دروازه مس به بیرون رفت تا بازی با برتری ۲ بر صفر پرسپولیس در نیمه نخست خاتمه یابد.

نیمه دوم هم با شوک پرسپولیس آغاز شد، فرار مهدی سید صالحی و ورود او با محوطه جریمه با خیز حسن رودباریان روبرو شد که داور حرکت دروازه بان مس را خطا تشخیص داد و به سود پرسپولیس پنالتی اعلام کرد. ضربه پنالتی را خلعتبری دقیقه ۴۸ به گل سوم پرسپولیس تبدیل کرد تا غائله ای در ورزشگاه به راه بیفتد. پرویز مظلومی همزمان با درگیری لفظی با داور و بازیکنان پرسپولیس از نفرات تیمش خواست زمین را ترک کنند اما در نهایت بازیکنان مس در زمین ماندند و این مظلومی بود که اخراج شد و به روی سکوها رفت.

در ادامه مس بار دیگر با شوتزنی جونیور و ادینیو به دنبال جبران نتیجه بود که این ضربات یا در چارچوب نبود و یا توسط نیلسون مهار شد. آمدن اسماعیل بیگی بجای کیانوش رحمتی تلاش دیگر مس برای تغییر جریان بازی بود.

باز هم پرسپولیس بود که توانست دروازه مس را باز کند، رضا حقیقی در حرکتی هوشمندانه پاس خود را به مهدی سید صالحی را رساند تا او در دقیقه ۶۸ گل چهارم پرسپولیس را به ثمر برساند. این پایان کار نبود و پیام صادقیان دقیقه ۷۳ با حرکت انفرادی در محوطه جریمه مس توانست گل پنجم پرسپولیس را وارد دروازه مس کند تا روز تلخ شاگردان مظلومی تکمیل شود.

مقاومت نیلسون مقابل شوت های ادینیو و جونیور و مهار ضربه ابراهیمی در مصاف تک به تک باز هم دروازه پرسپولیس را در این دیدار بسته نگه داشت. در ادامه پرسپولیس برای حفظ برتری در میانه میدان محمد نوری را بجای مهرداد کفشگری به زمین فرستاد و به امید افزایش گل زده در این دیدار فرزاد حاتمی را جایگزین مهدی سید صالحی کرد. در دقایق پایانی فرشاد قاسمی به جای پیام صادقیان به زمین آمد. در دقیقه ۴ + ۹۰ فرزاد حاتمی گل ششم پرسپولیس را به ثمر رساند.

با این نتیجه پرسپولیس ۳۳ امتیازی شد و پیش از اتمام بازی نفت و داماش و پیش از پایان دیدار تراکتورسازی و ذوب آهن به صورت موقت در صدر جدول قرار گرفت. مس هم با ۱۳ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار