|
|
کدخبر: ۷۳۵۶۷

علی کفاشیان خبر داد:

رئیس فدراسیون فوتبال ضمن اعلام حمایت از برنامه هایی که کارلوس کی روش برای تیم ملی در نظر گرفته است به آخرین وضعیت پرداخت بخش دوم قرارداد حامی مالی این فدراسیون اشاره کرد و با بیان اینکه اسپانسر تیم ملی از فدراسیون مهلت می خواهد اما ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم گفت: در صورتیکه این شرکت به تعهداتش عمل نکند سراغ حامی مالی دیگری خواهیم رفت.

به گزارشامیدبه نقل از مهر،علی کفاشیانپس از پایان نشست امروز دوشنبه اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در رابطه با نشست خبری روز گذشته کارلوس کی‌روش و دیگر موارد مرتبط با تیم ملی فوتبال و آماده سازی این تیم برای حضور در جام جهانی به پرسش‌های مطرح شده از سوی نمایندگان رسانه ها پاسخ داد.

برنامه های کی‌روش منطقی بود

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این که دو روز پیش نشستی را با کارلوس کی‌روش داشت اظهار داشت: برنامه های مورد نظر او را بررسی کردم و در مورد همه موارد تفاهم کردیم. او هم راضی شد. در هر صورت برنامه های کی‌روش را از نظر بازی های تدارکاتی و چگونگی آماده سازی تیم ملی منطقی دیدم و آنها را اجرا می کنیم.

فتح الله زاده قول همکاری داد

وی در مورد حضور بازیکنانی که باید در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند مانند بازیکنان تیم استقلال یادآور شد: در همین زمینه با فتح الله صحبت کردم او هم قول داده که همکاری های لازم را با ما داشته باشد. به هر حال در این مقطع صلاح این است که از تیم ملی حمایت کنیم. رسانه ها هم باید این کار را انجام بدهند. فکر می کنم در کل مشکلی برای جام جهانی وجود نداشته باشد.

نگرانی کی‌روش بابت مصدومیت بازیکنان

رئیس فدراسیون فوتبال با یادآوری این که کی‌روش در نشست خبری خود اعلام کرده بود که برای تیم ملی دو برنامه نرمال و ویژه در نظر گرفته، خاطرنشان کرد: از برنامه ویژه سرمربی تیم ملی حمایت می کنیم. چاره ای نداریم جز اینکه مسابقات لیگ را تا ۲۰ فروردین ادامه دهیم و به همین دلیل سازمان لیگ باید به صورت فشرده برای مسابقات برنامه ریزی کند. البته طبق برنامه زمان مسابقات را برای هر ۵ روز یکبار برنامه ریزی می کنیم چون امکان انجام بازی ها به صورت شش روز یکبار وجود ندارد به هر حال باید بازیکنان را به موقع تحویل کی‌روش دهیم اما نگرانی او این است که بازیکنان هنگامی که در اختیار او قرار می گیرند مصدوم باشند.

جام حذفی را هم در نظر گرفته ایم

کفاشیان با تاکید دوباره بر اینکه بهترین زمان برای آغاز اردوهای تیم ملی همان ۲۰ فروردین ماه است صحبت های خود را ادامه داد و با تاکید بر این که در برنامه ریزی های انجام شده مسابقات جام حذفی را هم در نظر گرفته ایم، یادآور شد: درست است که اسم این مسابقات جام حذفی است اما نمی توان آن را حذف کرد. اگر جام حذفی نبود بازی ها را ۶-۷ روز یکبار برگزار می کردم تا بازیکنان هم صدمه نخورند اما به هر حال باید برگزاری این مسابقات را هم در نظر بگیریم. در هر صورت ۲۰ فروردین ماه بازیکنان را در اختیار کی‌روش قرار می دهیم تا اردو را آغاز کند.

یک دیدار با آفریقای جنوبی خواهم داشت

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با خبرنگاران به برنامه های کی‌روش برای انجام دیدارهای تدارکاتی اشاره کرد و گفت: قرار است اردویی در آفریقای جنوبی داشته باشیم و طبق برنامه در همین اردو با تیم ملی این کشور دیدار خواهیم داشت چون تیم خوبی دارند ضمن این که انجام بازی دیگر در هنگام این اردو هم امکان پذیر است.

انجام دیدارهای تدارکاتی با تیم هایی به سبک بوسنی

کفاشیان با بیان اینکه دیدارهای تدارکاتی مورد نظر مربوط به سال آینده است اما پیش از آن و در اسفندماه دیداری با گینه نو خواهیم داشت، تاکید کرد: در تهران هم برای تیم ملی یک مرحله اردو خواهیم داشت و قصد داریم به هنگام این اردو از آفریقای جنوبی دعوت کنیم تا دیداری هم با این تیم در تهران داشته باشیم ضمن اینکه در اروپا و برزیل هم تیم های خوب زیادی هستند که برای انجام دیدار تدارکاتی قابل دسترسی و آماده هستند در کل مشکلی برای بازی با آنها نداریم ضمن اینکه کی‌روش بیشتر به دنبال دیدار با تیم هایی است که سبک بازی آنها مانند بوسنی باشد.

کی‌روش می خواهد گام اول را محکم بردارد

وی تاکید کرد: کی‌روش ابتدا در نظر داشت دیدارهای تدارکاتی تیم ملی را مقابل تیم های باشگاهی برگزار کند اما بعداً منصرف شد چون دیدار اول ما در جام جهانی مقابل نیجریه است و او می خواهد گام اول را محکم بردارد. در کل کی‌روش هم مربی تیم است و هم برنامه‌ریزی می کند و این خیلی خوب است.

پرداخت بدهی های نکونام تا هفته آینده

رئیس فدراسیون فوتبال با یادآوری اینکه جواد نکونام نیز در نشستی که با فتح الله زاده داشت حاضر بود به پیگیری های انجام شده برای پرداخت بدهی های این بازیکن اشاره کرد و گفت: مدت هاست که نکونام حق الزحمه خود را نگرفته است اما قرار شد تا هفته آینده بدهی های این بازیکن پرداخت شود. در این مورد هم مشکلی نیست.

اسپانسر ما وقت می خواهد اما ما نمی توانیم

وی با تاکید بر اینکه اسپانسر تیم ملی از همکاری با فدراسیون فوتبال و این تیم منصرف نشده یادآور شد: سررسید قسط دوم اسپانسر تیم ملی فرا رسیده اما آنها برای پرداخت آن وقتی بیشتری از ما خواستند در حالی که توانایی مالی ما در این حد نیست که به این شرکت مهلت دهیم.

شاید اسپانسر دیگری بگیریم

کفاشیان افزود: به هر حال اسپانسر ما خواستار وقت بیشتری برای پرداخت پول مورد نظر شده اما اگر نتواند به تعهدات خود عمل کند به دنبال اسپانسر دیگری خواهیم بود در این مورد هم شرکت های دیگری را در نظر داریم اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم تکلیف چه می شود.

از ثبت لیگ امارات به نام خلیج " ع - ر - ب - ی " بی اطلاعم!

وی در مورد واکنش فدراسیون فوتبال نسبت به ثبت لیگ امارات به نام " ع - ر - ب - ی " اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: مگر این اتفاق افتاده است! کی انجام شده که من از آن بی خبرم! خبرها را به من بدهید تا مطلع شوم. البته چیزهایی شنیدم و به بچه ها گفتم پیگیری کنند. اگر مستندات آن به دستمان برسد حتماً به طور جدی موضوع را پیگیری می کنیم و اگر به نتیجه نرسیدیم از مقامات بالاتر کمک می گیریم.

ارسال پیراهن های تیم ملی برای فیفا

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: پیراهن هایی که قرار است تیم ملی از آن برای حضور در جام جهانی استفاده کند را برای فیفا ارسال کرده ایم اما هنوز جوابی نگرفته ایم. قرار است فیفا اواخر دی ماه جلسه بگذارد و طی آن از پیراهن ۳۲ کشور حاضر در جام جهانی رونمایی کند.

برند ما تک است

وی در پایان صحبت های خود به یک نکته اشاره کرد و گفت: از مجموع کشورهای حاضر در جام جهانی ۱۰ کشور با آرم " نایک "، ۸ کشور با آرم " آدیداس " و ۸ کشور هم با آرم " پوما " در مسابقات شرکت می کند. در این میان ۶ کشور هم برندهای دیگر دارند و به نوعی تک هستند مانند ایران. البته ما هم بدمان نمی آمد که در این رویداد بزرگ از مارک های معروف استفاده کنیم اما به نتیجه نرسیدیم. " نایک به هیچ عنوان با ما همکاری نمی کند چون یک شرکت آمریکایی است. با سایر برندها هم مذاکره داشتیم اما به نتیجه نرسیدیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار