|
|
کدخبر: ۸۸۷۲۴

سایت یورو اسپورت در گزارشی از شش رکورد که مسی می تواند در سال ۲۰۱۴ آنها را جابجا کند پرده برداشت.

به گزارشامیدبه نقل از ورزش سه، سال ۲۰۱۳ که چند روز است رخت بر بسته است سال خوبی برای لیونلمسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا نبود. او در این سال چند بار آسیب دید و همین مسئله باعثشده است تا شانس او برای کسب توپ طلای فوتبال جهان کاهش یابد.

مسی با آغاز سال ۲۰۱۴ به تمرین بارسلونا بازگشت، به این امید که در سال جاری میلادی بتواند بار دیگر به روزهای اوج خود برگردد و به ستاره نخست تیمش تبدیل شود.

مسی که در چهار سال اخیر به عنوان بهترینبازیکنجهان انتخاب شده است رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کرده است. او در سال ۲۰۱۴ می تواند با درخشش خود رکوردهای دیگر را هم از خود به جای گذارد. سایت یورو اسپورت در گزارشی از شش رکورد رویایی که مسی می تواند در سال ۲۰۱۴ به نام خود ثبت کند نام برد.

۱ -بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگا:مسی تا الان با پیراهن بارسلونا ۲۲۳ گل در رقابت‌های لیگا به ثمر رسانده است که آخرین گل آن در ۲۸ سبتامبر سال ۲۰۱۳ برابر آلمریا بود. او با شکست رکورد ۲۵۱ گل " زارا " بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگا تنها ۲۹ گل اختلاف دارد. او در سال ۲۰۱۴ این فرصت را دارد که به بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگا تبدیل شود.

۲ -بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا:ستاره آرژانتینی بارسلونا تا الان ۶۴ گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است که آخرین گل آن برابر میلان در ششم نوامبر ۲۰۱۳ بود. بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا رائول گونسالس ستاره سابق رئال مادرید است که ۷۱ گل به ثمر رسانده است. مسی با زدن ۸ گل دیگر می‌تواند رکورد رائول را پشت سر گذارد و به عنوان بهترین گلزن این رقابت‌ها انتخاب شود.

۳ -بهترین گلزن تاریخ بارسلونا:مسی با پیراهن بارسلونا ۳۲۶ گل به ثمر رسانده است. بهترین گلزن تاریخ بارسلونا پائولو آلکانترا است که ۳۶۹ گل وارد دروازه حریفان کرده است. مسی با رکورد بهترین گلزن تاریخ آبی - اناریها تنها ۴۴ گل فاصله دارد.

۴ -بهترین گلزن جام جهانی:گرمو استابلی و ماریو کیمپس دو بازیکن آرژانتینی هستند که علاوه بر قهرمانی در جام جهانی عنوان بهترین گلزن را به خود هم اختصاص داده‌اند. گرمو استابلی در جام جهانی ۱۹۳۰ نمایش بسیار خوبی داشت و با زدن ۸ گل زمینه را برای قهرمانی تیمش فراهم کرد. در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین هم ماریو کیمپس با زدن ۶ گل بهترین گلزن جام شد و سهم بسزایی در قهرمانی تیمش داشت. لیونل مسی این فرصت را دارد تا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل علاوه بر قهرمان کردن آرژانتین به عنوان بهترین گلزن جام هم انتخاب شود.

۵ -بهترین گلزن تاریخ آرژانتین:مسی تا الان با پیراهن تیم ملی فوتبال آرژانتین ۳۷ گل به ثمر رسانده است که آخرین بار آن برابر تیم ملی فوتبال پاراگوئه در انتخابی جام جهانی بود که دو گل به ثمر ساند. بهترین گلزن ملی فوتبال آرژانتین باتیستوتا با زدن ۵۷ گل است. مسی در سال ۲۰۱۴ می تواند با زدن ۲۱ گل رکورد باتیستوتا را پشت سر گذارد و به عنوان بهترین گلزن تاریخ کشور انتخاب شود.

۶ -ورود به باشگاه صدتایی‌ها:مسی تا الان ۷۹ بار با پیراهن تیم ملی فوتبال آرژانتین به میدان رفته است، این در حالی است که او ۲۶ سال بیشتر سن ندارد. مسی با انجام ۲۱ بازی دیگر به باشگاه‌ها صد تایی ها راه خواهد یافت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار