|
|
کدخبر: ۲۰۴۶۸

پالایش نفت تهران، پاکسان، کویرتایر، فرآورده های نسوز آذر، لبنیات کالبر، کاغذسازی کاوه و تکین کو در نیمه نخست امسال بازدهی های ۴۰۰ تا ۹۴۴ درصدی را نصیب سهامداران خود کرده اند.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم؛ آمارهای کارگزاری بانک کشاورزی نشان می دهد از میان ۳۸۷ شرکت بورسی و فرابورسی تنها ۱۵ شرکت در نیمه نخست امسال بازدهی منفی داشتند و صندوق سرمایه گذاری سپهر کاریزما نیز که به تازگی وارد فرابورس شده، بازدهی صفر داشته است.
بر اساس این گزارش، پالایش نفت تهران پربازده ترین سهم از ابتدای سال جاری بود که با ۹۴۴.۵ درصد بازدهی توانست بیشترین سود را نصیب سهام داران خود کند.
همچنین پس از " شتران "، پاکسان قرار دارد. سرمایه گذارانی که از ابتدای سال سهام این شرکت را در پرتفوی خود قرار داده اند، در پایان ۶ ماه، ۶۰۸ درصد بازدهی کسب کرده اند.
سومین شرکتی که توانست بازدهی بالایی را در ۶ ماه به دست آورد، کویرتایر بود. این شرکت طی مدت یاد شده ۶۰۵ درصد بازدهی را نصیب سهام داران خود کرد.
فرآورده های نسوز آذر هم در رتبه چهارم بازدهی قرار دارد. این شرکت ۴۹۱ درصد بازدهی را در این مدت به دست آورد.
رشد قیمت سهام لبنیات کالبر، بازدهی سهام این شرکت را به ۴۸۹ درصد رساند تا پنجمین شرکت میان شرکت های بورسی و فرابورسی از لحاظ بازدهی باشد.
کاغذسازی کاوه با بازدهی ۴۲۳ درصدی و تکین کو با بازدهی ۴۰۳ درصدی در رتبه های بعدی جدول بیشترین میزان بازدهی قرار دارند.
درعین حال شرکت فرآورده های نسوز ایران با ۳۹۸.۹ درصد، سالمین با ۳۹۲.۷ درصد و لامپ پارس شهاب با ۳۷۳.۳ درصد در رتبه های هشتم تا دهم جدول پربازده ترین های بورس و فرابورس قرار گرفتند.
در مقابل این شرکت ها، تهران دارو با ۵۱.۷ درصد، بیشترین بازدهی منفی را نصیب سرمایه گذاران خود کرد. بانک گردشگری هم با ۱۷ درصد منفی، سیمان فارس با ۱۳.۶ درصد منفی، بیمه دی با ۱۳.۳ درصد منفی و محور خودرو با ۷.۶ درصد منفی، در انتهای جدول قرار گرفتند و سهام دارانشان را متضرر کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار