|
|
کدخبر: ۴۱۹۶۳

واردات طلای ترکیه در ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی به ۲۵۱ تن رسید و در همین مدت ۱.۵ میلیارد دلار طلا از ترکیه به ایران صادر شد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، ایگاه اینترنتی بازار معاملات طلای استانبول اظهار کرد: واردات طلای ترکیه در ماه اکتبر امسال سه برابر شد و به ۱۵.۹۸ تن رسید. این کشور در ماه سپتامبر ۴.۸ تن طلا وارد کرده بود.

کل وارداتطلایترکیه از ابتدای سال جاری میلادی ۲۵۱.۴ تن اعلام شده است و انتظار می رود رکورد واردات طلای این کشور در سال جاری شکسته شود. بالاترین واردات سالانه طلا توسط ترکیه مربوط به سال ۲۰۰۵ با رقم ۲۶۹.۵ تن است.

بر اساس این گزارش ترکیه از ابتدای امسال تا پایان اکتبر ۱.۵ میلیارد دلار طلا به ایران صادر کرده است. صادرات طلای ترکیه به ایران در ۱۲ ماهه سال گذشته میلادی به ۶.۵ میلیارد دلار رسیده بود.

به گفته برخی منابع، ‌ ایران پول نفت و گاز صادراتی خود به ترکیه را به طلا تبدیل می کند و به طور مستقیم یا از طریق کشورهای ثالثطلای خریداری شده در ترکیه را به تهران انتقال می دهد.

کنگره آمریکا با تصویب قانونی صادرات طلا توسط کشورهای دیگر به ایران را ممنوع کرده است. این قانون از اول جولای به اجرا گذاشته شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار