|
|
کدخبر: ۴۴۷۷۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات بی‌رویه مال گذشته بود و هر جا آمار واردات بی‌رویه دارید لطفا به ما هم خبر دهید.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از نمایشگاه بازدیدی داشتم و غرفه‌هایی که دیدیم هم برای من و هم برای همراهانم بسیار جای خوشحالی داشت که صنعت برق ایران به این حد توسعه رسیده است.

وی افزود: وظیفه ما است که آنچه می‌توانیم صنایع داخل را چه در بعد طراحی، چه در بخش ساخت و چه در صادرات مورد تشویق قرار دهیم.

وزیر صنعت در خصوص چرایی واردات بی‌رویه گفت: واردات بی‌رویه مال گذشته بود الان اگر آماری دارید لطفا به ما هم بدهید.

وی ادامه داد: هر چه تولید داخل بیشتر شود موجب کاهش واردات می‌شود.

این عضو کابینه دولت با بیان اینکه در زمینه لامپ و روشنایی محصولات خوبی در ایران تولید می‌کنیم گفت: برخی تولیدات ایران در این بخش صادر می‌شود منتهی باید به مدیران دولتی تاکید کنیم به هیچ وجه تا زمانی که محصولات خوب داخل داریم چه در پروژه‌های بزرگ، چه در پروژه‌های کوچک، چه در بخش‌های اداری اقلام خارجی را مصرف نکنند.

وی در پاسخ به اینکه برخی کالاها از خارج کشور با برند ایرانی و طرح شبنم وارد می‌شود گفت: طرح شبنم برطرف شد تا این مشکل برطرف شود.

نعمت‌زاده در پاسخ به اینکه جلسه دولت برای قیمت‌گذاری خودرو به چه نتیجه‌ای رسید اذعان داشت: اینجا نمایشگاه برق است و من خارج از بحثبرق صحبت نمی‌کنم.

وزیر صنعت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیتصادراتدر ۷ ماه گذشته چگونه بود گفت: من آمار صادرات را ندارم و فقط راجع به برق اگر سوالی دارید بپرسید.

وی افزود: بهترین حمایت از بخش خصوصی این است که مردم تولیدات داخلی را بخرند.

نعمت‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص رفع مشکلات ضمانت‌نامه‌های بانکی برای صادرکنندگان صنایع آب و برق گفت: برای رفع مشکل ضمانت‌های بانکی در بعد بین‌المللی هم‌اکنون گروهی دارند در ژنو در جهت کاهش تحریم‌ها مذاکره می‌کنند و باید متاسف باشیم نسبت به افرادی که شعاری کشور را به این مرحله رسانده‌اند، حالا دولت دارد تلاش می‌کند شرایط را چه در داخل و چه خارج از کشور به حالت طبیعی در بیاورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نرخ دلار پایین می‌آید یا نه گفت: در خصوص کاهش نرخ دلار خبر ندارم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار