|
|
کدخبر: ۴۵۷۷۹

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی ورژن بالاتر از مسکن مهر است، گفت: جزئیات مسکن اجتماعی نشان می دهد که آخوندی در این طرح قصد دارد اشکالات مسکن مهر را برطرف و با تغییرات جزئی آنرا به مجلس ارائه کند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در خصوص جزئیات مسکن اجتماعی گفت: مسکن اجتماعی متفاوت از مسکن مهر نیست و ظاهراً هدف این است که نام آن را تغییر دهند و یک طرح جدید ارائه کنند.

وی ادامه داد: در مسکن اجتماعی تغییرات جزئی در آن نسبت بهمسکن مهردیده شده است و اشکالاتی که در مسکن مهر بوده از نظر مسئولان وزارت راه و شهرسازی رفع شده است.

هاشمی اضافه کرد: هنوز وزارت راه و شهرسازی رسماً از این طرح رونمایی نکرده و آن را به مجلس ارائه نکرده است.

*مسکن اجتماعی ورژن بالاتر از مسکن مهر است

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: مسکن اجتماعی ورژن بالاتر از مسکن مهر است، اما باید برای ارزیابی مسکن اجتماعی منتظر ماند و دید که این طرح که قرار است توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و ارائه شود چیست.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا خبری از ارائه این طرح مسکن اجتماعی در روزهای آینده نیست، گفت: قرار شده است که به زودی وزیر راه و شهرسازی این طرح را به مجلس ارائه کند اما هنوز آماده ارائه به مجلس نشده است.

*وزیر زمان مشخصی برای ارائه مسکن اجتماعی به مجلس تعیین نکرد

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا آخوندی وزیر راه و شهرسازی زمان مشخصی برای ارائه لایحه مسکن اجتماعی به مجلس تعیین کرده است، گفت: هنوز وزیر راه و شهرسازی زمان مشخصی را تعیین نکرده است و به هر حال تا زمانی که طرح جدیدی تصویب و جایگزین مسکن مهر نشده است، طرح مسکن مهر با قوت ادامه خواهد یافت.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس همچنان وزیر راه و شهرسازی را برای دادن توضیحات در خصوص توقف مسکن مهر به مجلس دعوت خواهد کرد اظهار داشت: جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و راجع به این موضوع نیز صحبت‌هایی شد، در آن جلسه آخوندی اعلام کرد به زودی طرح مسکن اجتماعی را به مجلس ارائه خواهد کرد.

وی افزود: آنچه که مسلم است باید پشتیبانی دولت از ساخت و ساز مسکن و خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد ادامه یابد.

هاشمی گفت: تا زمانی که اصل طرح مسکن اجتماعی به مجلس ارائه نشود نمی‌توان در خصوص جزئیات بیشتر و نقاط قوت و ضعف آن اظهارنظر کرد.

*مسکن مشارکتی را اولین بار است می‌شنوم

هاشمی در پاسخ به این سؤال که مسکن مشارکتی چیست که این روزها از سوی نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح می‌شود، گفت: مسکن اجتماعی را شنیده بودیم اما مسکن مشارکتی را دفعه اول است که می‌شنوم.

نریمان معاون وزیر راه‌وشهرسازی در امور شهرهای‌جدید اخیرا با اعلام اینکه ساخت‌وسازهای مسکونی در شهرهای‌جدید اطراف تهران و برخی دیگر از کلانشهرها به پروژه‌های در حال احداث«مسکن‌مهر» محدود نخواهد شد، از اجرای سیاستی کاملا متفاوت تحت عنوان «مسکن‌‌مشارکتی» در آینده نزدیک در این مناطق خبر داده بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار