|
|
کدخبر: ۴۸۱۵۲

در پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، چنانچه بخش خصوصی ۱۰۰درصد سرمایه گذاری کند، وزارت نیرو به منظور حمایت از این بخش، ‌آب مورد نیاز متقاضیان در طول مسیر را از این بخش خریداری خواهد کرد.

به گزارشامیدبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، حمید چیت چیان در دیدار با استاندار و نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، بابیان این مطلب که بخش خصوصی چندان با دولت همراه نیست گفت: اماوزارت نیروحاضر است برای تشویق و حمایت از بخش خصوصی از این بخش آب خریداری کند.

وزیر نیرو گفت: در پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، چنانچه بخش خصوصی در این پروژه ۱۰۰درصد سرمایه گذاری کند، ‌وزارت نیرو حاضر است آب مورد نیاز متقاضیان در طول مسیر را از بخش خصوصی خریداری کند.

وی با بیان این مطلب که زمینه فکری و اجرایی در کرمان بگونه ای است که می توان با اتکا به توانمندی های مردم و مشارکت بخش خصوصی پروژه های آب و برق را عملی کرد گفت: وظیفه ما این است که با بخش خصوصی نهایت همکاری را داشته باشیم، برای همین وزارت نیرو تلاش خواهد کرد با شروع حرکتی جدی در منطقه، موانع بر سر راه بخش خصوصی را از میان بردارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه، در تدوین بودجه سال ۹۳ آب و برق کشور، نیاز به همراهی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، ‌ درخصوص حضور کمرنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های وزارت نیرو گفت: بخش خصوصی در دستگاه های دولتی مانند صنعت و معدن می تواند سرمایه گذاری کند زیرا محصولات تولیدی مانند مس، آهن و فولاد را به قیمت جهانی به فروش می رساند و این راه منبع درآمدی برای آنهاست درحالیکه وزارت نیرو آب و برق تولیدی را به قیمت یک سوم هزینه تمام شده به متقاضیان عرضه می کند.

وی ادامه داد: وزارت نیرو در بخش برق نیز حاضر به همکاری، کمک و مساعدت به بخش خصوصی است و برای حمایت و تشویق بیشتر این بخش به منظور حضور فعالتر در پروژه های صنعت برق، آمادگی دارد برق مازاد بر مصرف بخش خصوصی را در بازار برق کشور با دو برابر قیمت عرضه شده از آنها خریداری کند.

وزیر نیرو تاکید کرد: درخصوص احداثنیروگاه های جدید با بخش خصوصی، حداکثر فرآیند کاری یک ماه خواهد بود و در این مدت چنانچه بخش خصوصی شرایط لازم را داشته باشد مجوز تاسیس نیروگاه را دریافت خواهد کرد و در غیر اینصورت برای عدم صدور مجوز بایستی با مستندات و دلایل منطقی به وی تفهیم شود.

در دیدار وزیر نیرو با استاندار و نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان کرمان مشکلات استان و حوزه انتخابیه خود را در خصوص آب و برق و فاضلاب بیان کردند و وزیر نیرو قول داد با همکاری بخش خصوصی نسبت به رفع مشکلات و نیازهای استان در زمینه آب و برق مساعدت نماید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار