|
|
کدخبر: ۱۸۹۲۹

وزیر دادگستری گفت: پیگیری ارائه لیست اموال مسئولان دولت برعهده وزارت دادگستری نیست بلکه کار خود رئیس قوه قضائیه است.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه مقرر بود لیست اموال مسئولان دولت قبلی با پیگیری وزارت دادگستری به قوه قضائیه ارائه شود. این مووضع به کجا انجامید، اظهار داشت: پیگیری ارائه لیست اموال مسئولان دولت قبلی بر عهده وزارت دادگستری نیست، چرا که کار خود رئیس قوه قضائیه است و این امر انجام شده است، که در حال حاضر برای تمام وزرای فعلی، رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور دفترچه فرستاده شده تا لیست اموال کامل ضبط و به رئیس قوه قضائیه فرستاده شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم، مبنی بر اینکه وضعیت اصلاح قانون تعزیرات به کجا رسید، گفت: بخش عمده این قانون اصلاح شده است که هم نسبت به اصناف و تخلف صنفی اصلاحات صورت گرفته و هم در راستای کالاهای ورودی و خروجی اصلاحاتی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: یک الی دو بند از این قانون باقی مانده تا در مجلس نهایی شود ولی خوشبختانه تعزیرات از قواعد و ضوابط و مقررات خوبی برخوردار است و همچنین آیین رسیدگی خوبی داشته و ساختار سازمانی آن در حد قابل قبول قرار دارد.

وزیر دادگستری بیان کرد: مجازات ها برای تخلف ها در این قانون تعیین شده که امیدواریم در دوره جدید با تقویت سازمان به محیط کسب و کار تنظیم دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، مبنی بر اینکه چه زمانی به ساختمان لادن می روید، اظهار داشت: ساختمان ما جابه جا خواهد شد ولی اینکه کجا می رویم قطعی نیست و از نظر ساختمان فعلی باید بگویم به دلیل ظرفیت کم جابه جا خواهیم شد.

وی در خصوص اینکه این ساختمان اجاره ای است یا خیر، گفت: این ساختمان اجاره ای بوده که بخشی از آن را پرداخت و بخش اعظم آن را پرداخت نکرده ایم که باید مالکیت ان روشن شود چرا که در مالکیت دادگستری نیست.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه بسیاری از کشورهای خارجی به جای حبس از اخراج برای مجرمان خارجی استفاده می کنند آیا در کشور ما نیز به این شکل قابل اجرا است، اظهار داشت: یکی از مجازات ها اخراج است که وقتی جرم کوچکی انجام داده و از طرف قانونگذار ناسالم معرفی شود، از کشور اخراج می شود که ما نیز این قانون را یعنی طرد از کشور داریم.

پورمحمدی در ادامه افزود: ما این قانون را داریم که اتباع متخلف از کشور طرد شوند و همچنین ما هر روز در مرزها توسط نیروی انتظامی اتباع متخلف که غیرقانونی وارد می شوند را از کشور طرد می کنیم ولی باید بگوییم کسی که مرتکب جرم می شود مجازات نیز برایش درنظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دو نفر از سران فتنه که در حصر خانگی هستند، توضیح دهید، گفت: این موضوع مشخص و شفاف است و ما در مصاحبه ها نیز توضیح داده ایم، باید بگویم آزادی این دو نفر بر عهده فردی است که این پرونده در اختیارش بوده است و او نیز تصمیم گیری می کند که در گذشته پرونده این دو نفر برعهده شورای امنیت ملی بوده است و اکنون نیز آن تصمیم می گیرد.

پورمحمدی در ادامه افزود: وزیر دادگستری در تمام مسائل پیگیر است و مسئول رسیدگی حقوق شهروندی است، در واقع پیگیر اجرای قانون و پیگیری حقوق شهروندی از موارد اساسی و جدی در راستای وظایف وزیر دادگستری است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا به سفر آذربایجان غربی نرفته اید، گفت: من به آنها ملحق خواهم شد و در آن سفر تصمیماتی برای بهبود دادگستری و قوه قضائیه خواهیم گرفت.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طرحی مبنی بر ازدواج سرپرست با فرزندخوانده مطرح شده و شما گفته اید که باید این موضوع اصلاح شود در این راستا توضیح دهید، گفت: با نمایندگان صحبت کرده ایم که در بیان و تدوین ماده و تبصره این قانون دقت بیشتری کنند تا هم اصولی شرعی رعایت شود و هم نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه دار نشود.

وی در ادامه گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران و اراده قانونگذار برای بررسی و رعایت کامل مسائل در قانون است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار