|
|
کدخبر: ۲۰۳۹

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق روز سه‌شنبه تاکید کرد که مقامات ارشد گروهک تروریستی منافقین در عراق به نقض حقوق بشر در مورد اعضای این گروه می‌پردازند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که مارتین کوبلر، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق که قرار است ماه آینده عهده‌دار همین سمت در جمهوری دموکراتیک کنگو شود روز سه‌شنبه به شورای امنیت گفت که سازمان ملل شکایتی را در خصوص مقامات ارشد گروهک تروریستی منافقین در عراق دریافت کرده است.

وی افزود: آنچه باعثنگرانی فزاینده است نقض حقوق بشر در اردوگاه حریه(اردوگاه لیبرتی) توسط مقامات این اردوگاه است.

کوبلر گفت که روزانه صدها گزارش نظارتی را دریافت می‌کند که نشان می‌دهد زندگی ساکنین این اردوگاه به شدت تحت کنترل است.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از ساکنین به ناظران سازمان ملل گزارش داده‌اند که برای ترک اردوگاه، مشارکت در روند اسکان مجدد پیشنهاد شده توسط کمیسیاری عالی سازمان ملل، تماس با اعضای خانواده خود در خارج از عراق و یا برقرای تماس با سایر بستگانشان حتی در داخل خود اردوگاه از هیچگونه آزادی برخوردار نیستند.

نماینده ویژه سازمان ملل همچنین گفت که برخی از ساکنین اردوگاه گزارش داده‌اند که از دسترسی به خدمات پزشکی توسط مقامات این گروه محروم شده‌اند و برخی دیگر از بدرفتاری‌های زبانی و دیگر اشکال بدرفتاری با آنها به دلیل مخالفت‌شان با مقامات اردوگاه و یا ابراز تمایل‌شان به ترک اردوگاه صحبت کرده‌اند.

در حالیکه بنا بر این گزارش، مقامات گروهک تروریستی منافقین سخنان کوبلر را تکذیب کرده‌اند و بر آن برچشب سرپوش نهادن زده‌اند، سازمان ملل به دفاع از نماینده ویژه خود پرداخت و اتهامات این گروهک علیه کوبلر را رد کرد.

مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل، گفت: متاسفیم که مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین) و حامیانش همچنان به تحریف افکار عمومی درباره تلاش‌های سازمان ملل برای رسیدن به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز و بشردوستانه در اردوگاه اشرف و به ویژه حملات شخصی علیه نماینده سازمان ملل در عراق ادامه می‌دهند.

این سخنان در حالی از سوی نمایندگان سازمان ملل در خصوص نقض حقوق بشر توسط گروهک تروریستی منافقین مطرح می‌شود که سال گذشته اتحادیه اروپا و آمریکا با بهانه‌های سیاسی نام این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار