|
|
کدخبر: ۲۰۸۸

ویکی‌لیکس از طریق یک پیام توییتری اعلام کرد آمریکا درخواست‌های استرداد «ادوارد اسنودن» به آمریکا را برای کشورهای «بولیوی»، «ونزوئلا»، «هنگ‌کنگ»، «ایرلند» و «ایسلند» ارسال کرده است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، شبکه «راشاتودی»، «ادوارد اسنودن» مأمور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» و پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا یکی از بزرگترین افشاگری‌ها در تاریخ آمریکا را انجام داد و اسناد محرمانه‌ای درباره برنامه جاسوسی تحت عنوان «پریسم» سازمان امنیت ملی آمریکا را فاش کرد.

این مسئله خشم مقامات آمریکایی را برانگیخت و به دنبال دستگیری وی و استرداد او برآمدند و اسنودن که هم‌اکنون در ترانزیت فرودگاه مسکو است و درخواست‌های دریافت پناهندگی به کشورهای مختلف فرستاده و هم‌اکنون خواستار پناهنده شدن در مسکو است.

آخرین اخبار رسیده از افشاگری از برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا حاکی از آن است که آمریکا، درخواست‌های استرداد اسنودن به واشنگتن را برای کشورهای «بولیوی»، «ونزوئلا»، «هنگ‌کنگ»، «ایرلند» و «ایسلند» فرستاده است.

ویکی‌لیکس از طریق توییتر خود نوشت که آمریکا چنین درخواست‌هایی را برای کشورهای مذکور ارسال کرده است تا اسنودن را برای محاکمه به آمریکا استرداد کند.

در اخبار دیگری نیز آمده است که کاخ سفید هشدار داد که در صورت عدم همکاری روسیه در زمینه استرداد اسنودن از مسکو به واشنگتن، روابط آمریکا و روسیه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و به آن خدشه وارد خواهد آمد.

«جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه خود اعلام کرد: دولت روسیه در اینجا فرصت همکاری با ما را دارد. این مسئله نباید به موضوعی تبدیل شود که مشکلات طولانی مدتی را برای روابط آمریکا و روسیه به وجود آورد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار