|
|
کدخبر: ۲۳۸۵۲

سرلشکر فیروزآبادی:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز دیپلماسی عقلانی و مثبت ایران بایستی برگ برنده اوباما در معادلات داخلی و بین المللی به خصوص در آفریقا و آسیا باشد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حساسیت شرایط و فرصت های ایجاد شده برای پدید آمدن برخی تحولات پیش برنده و جایگاه تعیین کننده دیپلماسی جدید جمهوری اسلامی ایران در این عرصه اظهار داشت: دیپلماسی مثبت و سازنده جمهوری اسلامی فرصت تاریخی بزرگی را پدید آورده است و دولت آمریکا این فرصت سازنده را که همیشگی نیز نخواهد بود از دست ندهد و برگ برنده خود را نسوزاند.

وی افزود: در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، مصر در حال بازگشت به دموکراسی است و حکومت کودتا نشان داده است که مورد قبول مردم واقع نشده است.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه عربستان و لیبی در پرتگاه افراط گرایی القاعده قرار دارند و اردن نیز به خاطر دخالت های بی حساب آمریکا و اسرائیل ثبات خود را از دست داده است و خواست مردم ایجاد تغییرات اساسی در این کشور است، تصریح کرد: عراق و سوریه قدرت ملی خود را باز یافته اند و دوستان آمریکا در منطقه دچار دلهره و بی سرانجامی شده اند؛ در افغانستان نیز قدرت افراط گرایی در حال تسلط است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: القاعده در پاکستان دولت محلی و آمریکایی ها را کلافه کرده است و اروپا نیز در حال جدا کردن حساب خود از آمریکا است.

سرلشکر فیروزآبادی تأکید کرد: پایه های سنتی آمریکا در منطقه در حال فرو ریختن است بنابراین فرصت طلایی دیپلماسی ایران می تواند مشکلات زیادی را برطرف سازد و از بحران های بیشتر جلوگیری کرده و راهی به سوی صلح و پیروزی همه ملت ها بگشاید.

وی با بیان اینکه این یک فرصت ویژه است که نشانگر رحمت و باریدن خیر در عرصه صلح و دوستی برای همه ملت ها است، گفت: بدیهی است که مخالفین داخلی آمریکا مایل نیستند این برگ برنده به کام اوباما تمام شود.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: دولت آمریکا بایستی همه سنگ اندازی ها را از مخالفین و رقبا که در جهت شکست او می باشد برطرف کند و از تسلیم شدن در برابر آنها خود را نجات دهد.

عضو شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: انتخاب این گزینه جز با درک استقبال از دیپلماسی جدید ایران برای حل مشکلات ممکن نیست.

سرلشکر فیروزآبادی فرصت عید قربان، یادگار حضرت ابراهیم نبی(ع)، جد پیامبران یهود، مسیحیت و اسلام را برای همه موحدان و پیروان ادیان الهی وحدت آفرین و برای بازیگران عرصه معادلات بین المللی و جهانی بشارت دهنده دانست و گفت: آمریکا برگ های برنده زیادی در اختیار ندارد و مقاومت اسلامی منطقه راه روشن خود را پیش خواهد برد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار