|
|
کدخبر: ۲۴۶۳

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع یمنی از احتمال دشت داشتن القاعده در ربایش دیپلمات ایرانی در یمن خبر داد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک افسر امنیتی یمنی گزارش داد: سوءظن هایی وجود دارد مبنی بر اینکه القاعده در پشت این آدم ربایی قرار دارد.

این در حالی است که پلیس یمن اعلام کرده است که هویت ربایندگان مشخص نیست.

رویترز روز یکشنبه به نقل از منابع پلیس صنعا خبر داد که مردان مسلح یکی از کارمندان سفارت ایران در پایتخت یمن را ربودند.

این منابع به رویترز گفتند که این کارمند مرد ایرانی در حال حرکت در منطقه دیپلماتیک جنوب صنعا بود که مردان مسلح با بستن راه او را مجبور به خروج از خودروی خود کرده و سپس به مکان نامعلومی بردند.

به گفته این منابع هنوز مشخص نیست که این آدم ربایی کار کدام گروه است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، شبه نظامیان القاعده در یمن، که بنا به اعلام آمریکا مرگبارترین شاخه القاعده است، از مارس ۲۰۱۲ تا کنون عبدالله الخالدی، معاون کنسول عربستان در عدن را گروگان گرفته اند. آنها آزادی زنان مرتبط با القاعده در عربستان را در ازای آزادی خالدی خواستارند.

این شبه نظامیان همچنین از ماه مه تا کنون یک زوج تبعه آفریقای جنوبی را گروگان گرفته اند. در ۱۵ سال اخیر در یمن صدها تن ربوده شده اند که تقریبا همه آنها بدون آسیب دیدن آزاد شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با تایید این خبر هویت فرد ربوده شده را نوراحمد نیکبخت، یکی از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن معرفی کرد و گفت که ایران در حال پیگیری وضعیت وی است.

سیدعباس عراقچی خاطرنشان کرد: در حال پیگیری سرنوشت وی هستیم که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

همچنین یک مقام مسوول در سفارت ایران در یمن نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این که از ربایندگان اطلاعی در دست نداریم از پیگیری این موضوع از سوی وزارت خارجه یمن و نیروهای انتظامی و امنیتی این کشور خبر داد و گفت: یک شاهد عینی این ربایش، پس از این اتفاق سفارت ایران در صنعا را در جریان گذاشت.

وی ابراز امیدواری کرد که نیکبخت در اسرع وقت آزاد و نگرانی خانواده و همکاران وی رفع شود.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا خواستار اقدام جدی دولت یمن برای شناسایی عاملان ربایش وابسته اداری سفارت کشورمان در یمن و آزادی فوری وی شد.

وی اظهار کرد: در پی تماس تلفنی دکتر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان با همتای یمنی خود، اتاق عملیات در وزارت خارجه یمن در این رابطه تشکیل شده است و موضوع آزادی نوراحمد نیکبخت را پیگیری می‌کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار