|
|
کدخبر: ۳۰۲۷

گزینه پیشنهادی وزارت نفت دولت روحانی گفت: من هیچ‌وقت نگفتم با ساخت پالایشگاه مخالف هستم بلکه معتقدم ساخت پالایشگاه باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از ایسنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت پتروشیمی در پاسخ به این سوال ایسنا که " آیا در صورت رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به شما، برنامه‌ای برای ادامه دادن سهمیه‌بندی بنزین دارید یا خیر؟ " تصریح کرد: موضوع سهمیه‌بندی بنزین به ستاد هدفمندی یارانه‌ها مرتبط می‌شود و ما صرفا مجری این قانون هستیم.

وی ادامه داد: من هنوز نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر مشخصی ارائه کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر مخالفت همیشگی با ساخت پالایشگاه و در عین حال برشمردن آن جزو برنامه‌های خود به عنوان وزیر نفت، اظهار کرد: من هیچ‌وقت مخالف ساخت پالایشگاه نبوده‌ام و حتی پالایشگاه خلیج فارس در زمان من ساخته شد. قرار بود ساخت پالایشگاه‌های فوق سنگین نیز در زمان من اجرایی شود و این بحثی است که اشتباها از قول من مطرح شده و من با پالایشگاه با هر شکل و نوعی که دارای ارزش تولیدی است، مخالفتی ندارم اما می‌گویم پالایشگاهی باید ساخته شود که توجیه اقتصادی دارد و پالایشگاهی که در زمان من ساخته شد، این توجیه را داشت. هم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و هم پالایشگاه‌های فوق سنگین توجیه اقتصادی دارد.

برای جلوگیری از واردات تجهیزات نفتی از چین، تعرفه می‌گذاریم

وزیر پیشنهادی نفت در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون واردات تجهیزات نفتی از چین گفت: در شرایط تحریم، ممکن است این اتفاقات رخ دهد ولی اگر ما بخواهیم ساخت بسیاری از این تجهیزات در ایران امکان‌پذیر است؛ لذا واردات این تجهیزات از چین با گذاشتن تعرفه حل می‌شود.

وی در ادامه در مورد برنامه‌های ارائه شده از سوی خود تصریح کرد: برنامه‌های من به دو دسته کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود که اساس برنامه‌های کوتاه‌مدت بر اساس شرایط ویژه فعلی است و رسیدن به برنامه‌های بلندمدت نیز زمانی است که بتوانیم برنامه‌های فعلی را اجرا کنیم.

زنگنه با بیان اینکه از برنامه‌های کوتاه‌مدت من این است که ثبات در مدیریت نفتی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: جلب اعتماد و همکاری مجموعه مدیریتی و استفاده از همه ظرفیت‌های ملی جهت رسیدن به اهداف صنعت نفت در شرایط فعلی از دیگر برنامه‌های من است.

وزیر پیشنهادی نفت با تاکید بر اینکه میدان‌های مشترک در درجه اول اهمیت قرار دارد، بر اهمیت میدان گازی پارس جنوبی برای تامین گاز داخلی تاکید کرد.

به گفته زنگنه اکثر سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمینه گاز شده، به نتیجه نرسیده است و در زمینه پالایش نیز باید نیاز فرآورده‌های داخلی را تامین کنیم.

وی در پایان گفت: در زمینه پتروشیمی باید زیربناها اصلاح شود، ظرفیت تولید افزایش یابد و به سمت صادرات حرکت کند و باید رقم تولید را به چهار میلیون بشکه ارتقاء دهیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار