|
|
کدخبر: ۳۲۳۱

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: متأسفانه با حمایت برخی کشورهای منطقه یک گروه تکفیری شکل گرفته که با همه گروه‌های مسلمان درگیر است اما حامیان این جریان باید بدانند که این آتش دامان آنها را نیز خواهد گرفت.

به گزارشامید- حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار سلطان قابوس پادشاه عمان و هیأت همراه با اشاره به روابط دوستانه و گرم ایران و عمان و سابقه خوبی که از کشور و دولت عمان در ذهن ملت ایران وجود دارد، تأکید کردند: زمینه‌های متعددی برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بخش گاز وجود دارد. ایشان کشور عمان را یک همسایه خوب و حقیقی برای جمهوری اسلامی ایران برشمردند و درخصوص مسائل منطقه افزودند: منطقه، اکنون در شرایط حساس و خطیری قرار گرفته که نیازمند هماهنگی بیشتر دو کشور است.

رهبر انقلاب اسلامی، شرایط منطقه را در معرض بحران، توصیف کردند و گفتند: علت اصلی وضعیت فعلی منطقه، دخالت‌های گوناگون از بیرون منطقه است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از مسائل خطرناک در منطقه را دخالت دادن مسائل دینی، فرقه‌ای و مذهبی در اختلاف‌های سیاسی کشورها دانستند و افزودند: متأسفانه با حمایت برخی کشورهای منطقه، یک گروه تکفیری شکل گرفته که با همه گروه‌های مسلمان درگیر است اما حامیان این جریان باید بدانند که این آتش، دامان آنها را نیز خواهد گرفت.

ایشان با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی نیز یک تهدید دائمی در منطقه و مورد حمایت همه‌جانبه آمریکا است، خاطرنشان کردند: رژیم فاسد صهیونیستی با دارا بودن انبارهای گسترده سلاح‌های کشتار جمعی بسیار خطرناک، تهدیدی جدی برای منطقه است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: منطقه نیازمند امنیت عمومی است و این هدف مهم تنها با اعلام ممنوعیت واقعی سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه، محقق خواهد شد.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس جمهور نیز حضور داشت، سلطان قابوس با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، روابط ایران و عمان را با توجه به پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو کشور، بسیار خوب خواند و گفت: در مذاکرات با رئیس جمهور ایران زمینه‌های گسترش بیشتر روابط در بخشهای مختلف از جمله اقتصادی، ترانزیتی و به‌ویژه در حوزه گاز، بررسی شد.

وی با تأیید سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر شرایط حساس و خطیر منطقه و تهدید رژیم صهیونیستی تأکید کرد: برون‌رفت از شرایط کنونی نیازمند در نظر گرفتن مصالح مردم منطقه و همکاری کشورهای منطقه است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار