|
|
کدخبر: ۴۱۱۰۵

رییس‌جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و گروه مذاکره‌کننده ۱ + ۵ در زمینه هسته‌ای حاصل شده است.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار با سفیر جدید اتریش در تهران ابراز امیدواری کرد: در مذاکرات هفته جاری در ژنو شاهد گام‌های جدید و مؤثر بیشتری در پیبشرفت‌ این مذاکرات باشیم.

رییس جمهور همچنین تأکید کرد: از اتریش به عنوان عضو شورای حکام آژانس انرژی اتمی انتظار داریم در این آژانس فعال‌تر عملکرده تا هر چه زودتر پرونده اتمی ایران به حالت عادی باز گردد.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به سوابق خوب روابط ایران و اتریش، ابراز امیدواری کرد: در دوران مأموریت سفیر جدید اتریش در تهران، شاهد ارتقاء و شکوفایی روابط و همکاری‌ها در تمامی عرصه‌ها میان دو کشور باشیم.

روحانی با اشاره به روابط و همکاری‌های برجسته فرهنگی میان دو کشور و حضور ایرانیان فرهیخته در لایه‌های خوب اجتماعی کشور اتریش، تصریح کرد: دولت جدید ایران اراده‌ای جدی برای توسعه روابط با اتریش در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

رییس جمهور با اشاره به دیدارها ومذاکراترؤسای دو کشور در نیویورک، این مذاکرات را سازنده خواند و ادامه این گفتمان را برای توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور مؤثر و مهم ارزیابی کرد.

فریدریش اشتیفت سفیر جدید اتریش در تهران نیز در این دیدار، استوارنامه خود را تقدیم رییس‌جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی در این دیدار تأکید کرد: رییس جمهوری اتریش نیز امیدوار است که گفتمان خوبی که بین رؤسای جمهور دو کشور ایران و اتریش در نیویورک شروع شده در تهران و وین نیز دنبال شود تا آثار خوبی برای ملت‌های آنها به ارمغان آورد.

سفیر جدید اتریش در تهران حضور قائم مقام وزارت امور خارجه اتریش در ایران و ملاقات با مقامات ایرانی را بسیار مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: یکی از اهداف این سفر ایجاد فضای اعتماد میان ایران و اتحادیه اروپا بود که سنگ بنای آن با این سفر گذاشته شد.

وی نقش ایرانیان تحصیلکرده در جامعه اتریش که در پست‌های حساس و کلیدی از جمله پزشکی و مهندسی مشغول به فعالیت هستند را برای اتریش بسیار با اهمیت خواند و گفت: من بسیار خوشحالم که در چنین فضایی، مأموریتم را در ایران شروع می‌کنم.

فریدریش اشتیفت در ادامه با اشاره به سفر آتی مقام‌های اتاق‌های بازرگانی دو کشور، اظهار داشت: روابط بسیار صمیمانه و خوبی بین رؤسای اتاق‌های بازرگانی دو کشور ایجاد شده که مبنای خوبی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و اتریش خواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار