|
|
کدخبر: ۴۲۹۷۵

وندی شرمن:

معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اگر قرار بر کاهش تحریم‌ها باشد این امر بسیار محدود بوده و ساختار اصلی تحریم‌ها تا زمان نیل به یک توافق جامع به قوت خود باقی خواهد ماند.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در گفت‌و‌گوهای ایران و گروه ۱ + ۵، در مصاحبه با شبکه العربیه اعلام کرد تا زمانی که ایران گام‌‌هایی عینی برای پاسخ به نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای‌اش برندارد، قدرت‌های جهانتحریم‌ها را کاهش نخواهند داد.

شرمن مدعی شد از آنجایی که اقتصاد ایران آسیب " بسیار عمیقی " متحمل شده است این کشور در صدد رهایی از تحریم‌ها است.

وی در ادامه افزود: " ما هنوز به هیچ توافقی دست نیافته‌ایم، ما هیچ تحریمی را برنداشته‌ایم. در گام اول، واکنش‌هایی محدود و کوچک در حوزه رهایی از تحریم‌ها خواهیم داشت. ساختار اصلی تحریم‌ها برای دستیابی به یک توافق جامع به قوت خود باقی خواهد ماند. "

وی گفت زمانی که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با وزرای خارجی گروه ۱ + ۵ در ماه اکتبر دیدار کرد درباره دستیابی به یک توافقنامه جامع به منظور پایان دادن به مناقشه برنامه هسته‌ای ایران مذاکره کردند.

برخی تحلیلگران ادعا می‌کنند قبل از اینکه طی یک سال آتی به توافقی دست یافته شود ایران می‌تواند به بمب هسته‌ای دست یابد و این امر هرگونه توافقی را بی‌معنا می‌کند.

شرمن اعلام کرد ایران باید سرعت برنامه هسته‌ای خود را مطابق مذاکرات کاهش دهد. وی افزود که پس از دستیابی به یک توافق به " بارزسی و بررسی‌های بسیار خوبی " نیاز خواهد بود.

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: " ما می‌خواهیم مطمئن شویم که برنامه هسته‌ای ایران بیش از این پیشرفت نخواهد کرد، نه اینکه آنها همه چیز را متوقف خواهند کرد بلکه از آنجایی که است جلوتر نخواهد رفت و شاید زمانی که در حال مذاکره برای دستیابی به توافقی جامع هستیم تا حدی عقب‌نشینی نیز داشته باشد.

شرمن افزود که تعامل با ایران بر روابط آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس تأثیر نخواهد داشت. " واشنگتن رابطه با این کشورها را جزو اولویت‌های خود می‌داند. "

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار