|
|
کدخبر: ۴۷۷۱۰

کری:

جان کری با اشاره به مذاکرات هسته‌یی در ژنو گفت: هیچ یک از تفاوت‌های موجود میان قدرت‌های جهان(۱ + ۵) و ایران بر سر برنامه هسته‌یی به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند از دستیابی به توافق جلوگیری کند.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، جان‌ کری، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با بی. بی. سی گفت: امیدوارم که احتمال امضای توافق درباره برنامه هسته‌یی ایران و از سرگیری روابط دیپلماتیک تهران لندن نشانه‌هایی از وجود فضای گرم میان جمهوری اسلامی و غرب است.

وی افزود: در مذاکرات آخر هفته ژنو طرف‌های مذاکره کننده بسیار نزدیک به توافق بودند. در واقع ما بسیار بسیار نزدیک به توافق بودیم.

وی خاطر نشان کرد: اما سایر کشورهای جهان باید مطمئن شوند که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌یی نیست.

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: برای حل اختلافات موجود میان ایران و آمریکا نیاز به زمان است. ما ۳۵ سال است که با یکدیگر گفت‌وگو نمی‌کنیم، اما در طول ۳۰ ساعت بیشتر از ۳۰ سال گذشته صحبت کرده‌ایم.

وی گفت: مهم است که مطمئن شویم ایران به دنبال تسلیحات هسته‌یی نمی‌رود و مذاکرات درباره غنی‌سازی ادامه دارد. در این‌باره استانداردهایی وجود دارد که آن‌ها می‌توانند بر اساس این استانداردهای مشخص حرکت کنند. ایران از توافق احتمالی حاصل شده در آخرین روز از مذاکرات حمایت کرد. ما در پیشنهاد ارائه شده روز شنبه با یکدیگر اتحاد نظر داشتیم اما ایرانیان خواستند به خانه بازگشته و بررسی کنند.

دور بعدیمذاکراتایران و ۱ + ۵،۲۹ آبان در ژنو برگزار می‌شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار