|
|
کدخبر: ۴۸۱۹۲

شدت باران حتی مادرانی که فرزندان شیرخوار خود را برای ولایت‌پذیری به حسینیه امام خمینی(ره) آورده بودند نادم و پشیمان نکرد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، سومین شبعزاداریسالار شهیدان با حضور پرشور عاشوراییان و با شور و حال وصف نشدنی در محضر امامشان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد؛ شبی که فریاد «یا حسین» عزاداران حسینی به آسمان هم رسید به طوری که آسمان نیز در سوگ از دست دادن حسین می‌گریست.

«کاش ای باران همانگونه که امشب در حال باریدن هستی در روز عاشورا بر گل‌های پرپر شده می‌باریدی و گلوی سوخته از سوز عطش حسین(ع) و اهل بیت پیامبر خدا(ص) و فرزندان و یاران آن حضرت را سیراب می‌کردی» جملاتی بود که بر زبان نه یک عاشق بلکه هزاران دلباخته حسینی جاری و ساری می‌شد و شما این زمزمه‌ها را در گوشه گوشه حسینیه امام خمینی(ره) می‌شنیدید شنیدنی که هر عاشق دلباخته را به یاد تاسوعا و عاشورای حسینی می‌انداخت و بر فضای ماتم و اندوه حسینیه می‌افزود.

تجربه دیروز به من آموخت که بعد از اذان ظهر به سمت حسینیه بروم تا شاید بتوانم در ازدحام جمعیت در جایی بهتر هم عزادارای کنم و هم ماموریت ثبت و ضبط این لحظات شیرین را به خوبی به سرانجام برسانم اما صف های طولانی و پیچ در پیچ حسینیه گویا زمان نمی شناسد و هرچه زودتر بروی باز باید منتظر باشی.

نم‌نم باران نه تنها شوروشوق عاشقان حسینی را در ورود به حسینیه نکاست بلکه گفت‌وگو های حاضران از عزم جدی آنها برای ورود به حسینیه خبر می‌داد عزمی که می توان از جملات این هموطن یزدی با لهجه شیرینش اسنباط کرد: «از یزد آمده ام تا آقا را ببینم من صف نمی‌شناسم می ایستم تا نوبتم شود».

«صبح فردا بدنش زیر سم اسبان است مکن ای صبح طلوع مکن ای صبح طلوع» بخش دیگری از حاشیه‌های مراسم امشب بود که در گوشه و کنار حسینیه از زبان جوانان و نوجوانان و کودکان شنیده می‌شد.

شدت باران حتی مادرانی که فرزندان شیرخوار خود را برای ولایت‌پذیری به حسینیه آورده بودند نادم و پشیمان نکرد و چه خوب گفت آن مادر جوانی که دستان خود را بر روی صورت فرزندش گرفت تا باران او را از خواب بیدار نکند «عشق به آقا ما را به اینجا کشاند باران چه کاره است».

امشب هم رهبر معظم انقلاب در میان شور و هیجان عاشقان حسینی و تکرار شعارهای چند شب گذشته همچون «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده»، «ابوالفضل علمدار، خامنه‌ای نگهدار»، به انتظار عزاداران حسینی پایان داد و در جمع صمیمی آنان حاضر شد.

آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای رئیس بنیاد حکمت علمی صدرا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری، سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، ضرغامی رئیس سازمان صداو سیما، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، رضا فرجی دانا وزیر علوم و …از جمله حاضران این مراسم بودند.

«یاد امام و شهدا دل و می‌بره کرببلا» بخش دیگری از حاشیه‌های سومین شب عزاداری سیدالشهداء در حسینیه امام خمینی(ره) بود که در خلال مداحی حدادیان با همراهی هزاران عاشق حسینی در فضای حسینیه طنین‌انداز شد و شبی خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی برای ولایتمداران به یادگار گذاشت و چه خوب حجت‌الاسلام پناهیان با توصیه‌های اخلاقی به جوانان این عاشقان را به فیض رساند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار