|
|
کدخبر: ۵۰۴۹۰

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه «جان کری» وزیر خارجه آمریکا را دوست قدیمی اسرائیل دانسته و ابراز امیدواری کرده است که وی را به توافقی بهتر با ایران وادارد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، «بنیامیننتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه در آغاز جلسه هفتگی کابینه این رژیم، ضمن تائید خبر تصمیم «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای سفر به فلسطین اشغالی، وی را «دوستی خوب برای اسرائیل» توصیف کرد و گفت امیدوار است که بتواند وی را به تلاش برای دستیابی به توافقی بهتر با ایران متقاعد کند.

کری قرار است جمعه این هفته برای رایزنی در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱ + ۵ به فلسطین اشغالی سفر کند. این سفر در حالی انجام می‌گیرد که ایران و ۱ + ۵ روز چهارشنبه دور تازه مذاکرات هسته‌ای را در ژنو آغاز می‌کنند. نتانیاهو پیش از این بارها مخالفت خود با توافق احتمالی با ایران را ابراز کرده است. مقامات اسرائیلی می‌گویند اگر توافقی در ژنو حاصل شود، کری هم برای نهایی کردن آن، به ژنو سفر می‌کند.

نتانیاهو که دیشب هم در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» به وجود اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن در موضوع برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرده بود، امروز هم گفته است: حتی بین بهترین دوستان هم ممکن است عدم تفاهم‌هایی وجود داشته باشد، مخصوصا در مورد مسائلی که به آینده و سرنوشت ما مرتبط است.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم این هفته و در روزهای بعد از آن دوستانمان را به توافقی بهتر با ایران متقاعد کنیم.

نتانیاهو دو روز قبل هم از مواضع سخت‌گیرانه فرانسه در قبال برنامه هسته‌ای ایران تمجید کرده و از پاریس خواست در دور جدید مذاکرات هم از مواضع خود کوتاه نیاید. هفته گذشته مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ در آستانه حصول توافق قرار داشت، اما مخالفت‌های فرانسه مانع از تحقق این موضوع شد. «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه امروز برای دیدار با نتانیاهو و «شیمون پرز» رئیس رژیم‌صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار