|
|
کدخبر: ۵۱۸۷۴

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات ژنو به دنبال لغو تحریم‌های نفتی و بانکی است، اما گروه ۱ + ۵ تنها حاضر به بازگرداندن پول‌های بلوک شده است و تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، احمد بخشایش اردستانی امروز در اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به ‌روزمذاکرات هسته‌ایدر ژنو اظهار کرد: من به ‌شخصه در ابتدا به آینده این مذاکرات خوش‌بین بودم و دید مثبتی داشتم، اما با توجه به اخلال‌گری‌های اخیر فرانسه گویا یک همکاری پنهانی بین فرانسه، آمریکا، اسرائیل، کنگره و کشورهایی دیگر ایجاد شده است که این اخلال‌گری‌ها در مسیر ایران مانع‌تراشی می‌کند.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه دست‌اندرکاران سیاست خارجه مطالب مذاکرات را محرمانه قرار داده‌اند، ادامه داد: در صورتی که محرمانه بودن یک مطلب برای عدم دسترسی مطالب و محتواها به دشمن است، اما این محرمانه بودن مذاکرات تنها برای ملت ایران، مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم تحقق پیدا کرده است و رژیم صهیونیست در رأس دشمنان ایران از تمام مطالب و محتواهای مذاکرات خبر دارد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات ژنو به دنبال لغو تحریم‌های نفتی و بانکی است، تصریح کرد: گروه ۱ + ۵ تنها حاضر به بازگرداندن پول‌های بلوک شده است و تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه لازم به ذکر است در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱ + ۵ در ژنو، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و در این سفر، بار دیگر بر مواضع غیر‌منطقی کشور خود علیه ایران تأکید کرده است، افزود: در همین راستا، رئیس‌جمهور فرانسه از چهار درخواستی سخن گفته که به بیان وی، مطالبات فرانسه از ایران در مذاکرات است.

بخشایش اردستانی با اشاره به چهار شرط غیر‌منطقی و غیر‌عقلانی اخیر کشور فرانسه تاکید کرد: شرط نخست این است که تمام تأسیسات هسته‌ای ایران تحت نظارت بین‌المللی قرار بگیرد و تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد در ایران، کاهش ذخیره فعلی اورانیوم موجود در ایران و توقف کار ساخت رآکتور آب سنگین اراک از شرط‌های دیگر کشور فرانسه است.

وی اضافه کرد: با توجه به شروط یادآور شده و اخلالگری‌های کشورهای گروه ۱ + ۵ رسیدن به توافقات در جلسه آتی در ژنو را بعید می‌دانم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار