|
|
کدخبر: ۱۱۱۱۴

قلعه نویی:

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: به بازیکنان خود فشار نیاورده ایم که در دیدار فردا مقابل اف سی سئول کره جنوبی حتما در ۱۰ دقیقه اول گل بزنند.

به گزارشامید، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار فردای استقلال - اف س سئول کره جنوبی، گفت: به میهمانان و اعضای تیم کره بابت حضورشان در ایران خوشامد می گویم. در رابطه با بازی باید بگویم نیمه اول مرحله نیمه نهایی را از دست دادیم و فردا به دنبال جبران شکست دور رفت هستیم.

وی افزود: در سئول فوتبال بدی بازی نکردیم و فکر نمی کنم هیچ تیمی اندازه استقلال آنها را در نیمه اول تحت فشار گذاشته باشد. با این وجود روی اشتباهات فردی گل دریافت کردیم و متاسفانه پس از گل نیز به بازی احساسی روی آوردیم.

سرمربی استقلال تاکید کرد: بین دو نیمه در رختکن به بازیکنانم گفتم تنها کاری که می کنید این است که گل دوم را نخورید اما بازیکنان بازی احساسی را به نمایش گذاشتند و هر تغییری در بازی دادیم نتوانستیم گل خورده جبران کنیم. در دیدار رفت حداقل یک گل می توانستیم به حریف بزنیم.

قلعه نویی با بیان اینکه نیمه دوم باقی مانده است تصریح کرد: در گذشته دیدارهایی بوده که توانسته ایم آن را جبران کنیم. زمانی که کاپیتان استقلال بودم دور رفت را با نتیجه ۴ بر یک به نماینده ازبکستان واگذار کردیم اما در بازی برگشت با ۳ گل آن تیم را شکست دادیم. می خواهم بگویم ایرانی ها می توانند چنین نتایجی را جبران کنند.

وی ادامه داد: در بازی فردا باید هدف داشته باشیم که ابتدا گل نخوریم زدن دو گل دور از دسترس نیست. آنها با بازیکنان شماره ۱۰ و ۱۱ خوب بازی می کنند اما بازی در تهران برگزار می شود و شرایط با دیدار رفت تفاوت دارد.

سرمربی استقلال با بیان اینکه پس از بازگشت از کره روی مسائل روحی روانی کار کرده اند گفت: در این چند روز شادابی در چهره بچه ها دیده شد و امیدوارم فردا روز خوبی برای فوتبال ایران باشد. تاکنون که بازیکنان استقلال را مصمم به شکست هیچ تیمی ندیده بودم

قلعه نویی در خصوص اظهارات سرمربی اف س سئول مبنی بر اینکه استقلال شانس آورد که در دیدار رفت گل های بیشتری دریافت نکرد، خاطر نشان کرد: سرمربی کره درست می گوید و حرف وی را قبول می کنم چون ما دقایقی قبل از بازی مخصوصا از دقیقه ۷۰ به بعد چند موقعیت به تیم کره ای دادیم که یکی از آنها ضربه ای بود که حنیف عمران زاده توپ را از روی خط درآورد و یا توپی که به تیر دروازه برخورد کرد.

وی در مورد بازیکنان سرعتی اف س سئول عنوان کرد: در حال حاضر فوتبال برای یک نفر نیست ما باید نظم تیمی خودمان را رعایت کنیم و کمترین اشتباه را داشته باشیم. واقعیت فوتبال از آغاز بازی شروع می شود ما اگر بتوانیم خط فوروارد و خط هافبک آنها را قطع کنیم می توانیم به گل برسیم فردا باید فوتبال هجومی و با برنامه ای ارائه دهیم و طبیعتا هدف ما رسیدن به گل است. بازیکنان از لحاظ روحی روانی شرایط خوبی دارند و باز هم تاکید می کنم تاکنون بازیکنان را آنقدر مصمم ندیده بودم.

سرمربی استقلال در خصوص حمایت تماشاگران و اهالی فوتبال از استقلال تصریح کرد: از پیشکسوتان و اهالی فوتبال بابت حمایتشان تشکر می کنم. روز گذشته در مصاحبه ام اشتباهی پیش آمد که نمی خواهم بگوییم که جامعه فوتبال نمی خواهد استقلال به فینال آسیا برسد منظورم از آدم هایی است که به این فوتبال چسبیده اند همانند گزارشگری که در بازی رفت می گوید چرا بازیکنان کره حمله نمی کنند. از محمد دادکان و رویانیان تشکر می کنم که از ابتدا حمایت کردند از رویانیان که یک ساعت پس از بازی با بوریرام تایلند تماس گرفت تشکر می کنم.

قلعه نویی افزود: مردم نشان دادند که همیشه در صحنه ها حضور دارند اما این نکته را بگویم که AFC به استقلال تذکر داده که از هواداران می خواهد به خاطر شان و شخصیت ایرانی ها اجازه پرتاب اشیاء به داخل زمین را ندهند.

وی با انتقاد از برنامه ریزی AFC گفت: مسابقات لیگ کره جنوبی در حال به اتمام رسیدن است اما ما هنوز در ابتدای راه هستیم و پیش از آغاز فصل فرصتی برای کارهای بدنسازی نداشتیم. شنیده ام غلامرضا بهروان به فتح الله زاده گفته باید بدنسازی را انجام می دادید اما ما از روز بازی ایران و کره جنوبی ۳۵ روز فرصت داشتیم که کارلوس کی روش خواسته بود بازیکنان ملی پوش ۲۰ روز استراحت کنند. آقای بهروان آیا در ۱۵ روز باقیمانده می توانستیم بدنسازی انجام دهیم؟ ۳۰ سال است بهروان را می شناسم نمی دانم چطور می توانستیم در ۱۵ روز بدنسازی را انجام دهیم.

سرمربی استقلال تصریح کرد: شرایط بازی فردا سخت خواهد بود ولی اگر خدا بخواهد فینالیست آسیا می شویم ما تنها یک بازی از سازمان لیگ خواستیم که لغو کند ولی این کار را نکردند. با لغو آن بازی می خواستیم بیشتر کارهای بدنی و تاکتیکی انجام دهیم ولی موفق به انجام آن نشدیم.

قلعه نویی در خصوص اینکه چه تدابیری اندیشیده شده تا بازیکنان فوتبال احساسی را انجام دهند خاطر نشان کرد: واقعیت فوتبال همان چیزی است که در درون زمین رخ می دهد. خوشبختانه بازیکنان ما تجربه زیادی دارند همین هاشم بیک زاده ۴ قهرمانی لیگ برتر در کارنامه اش دارد قبول دارم که بازیکنان نباید احساسی بازی کنند.

وی در مورد اینکه گفته می شود بازیکنان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا باید در ۱۰ تا ۲۰ دقیقه شروع بازی گل بزنند عنوان کرد: ما این فشار را به بازیکنان وارد نکردیم که حتما باید در ۱۰ دقیقه اول گل بزنند اما با توجه به حضور تماشاگران خیلی خوب می شود که بتوانیم در دقایق ابتدایی بازی گل بزنیم چون اگر گل بزنیم فشار تماشاگران زیاد می شود و انگیزه بازیکنان بالا می رود. با این وجود ما دنبال فوتبال با برنامه هستیم و مطمئن باشید که بازیکنان احساسی بازی نمی کنند.

سرمربی استقلال درباره اظهارات سرمربی کره در رسانه های این کشور مبنی بر اینکه دروازه بان و خط دفاعی استقلال بازیکنان معمولی بودند و اینکه آیا اظهارات سرمربی کره را گستاخانه نمی بیند گفت: کاری به فضای موجود در کشور تایلند ندارم اما فضایی که ما در کره حضور داشتیم خوب بود.

قلعه نویی اضافه کرد: من دو بار به سئول رفتم و آنها از فوتبال بر خلاف ایران لذت می برند. در ایران تیمی که چه می برد یا می بازد هزار ایراد می گیرند.

وی افزود: در کره مردم به موقع سرکار می روند، به پارک می روند و از تعطیلات خود استفاده می کنند آنها در فوتبال نیز از این منظر نگاه می کنند. شاید نظر سرمربی کره این بوده که تیم استقلال پس از دریافت دو گل نظم دفاعی خوبی نداشته است بنابراین کلمه گستاخی را قبول ندارم.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا استقلال فردا فوتبال غیرتی و با تعصب را نشان می دهد اظهار داشت: بازیکنان پیش از این تعصب و غیرت را نشان داده اند آنها با شرایط سخت مالی کنار آمده اند. ما علاوه بر غیرت و معرفت باید تاکتیک نیز داشته باشیم. تنها با غیرت نمی توان به پیروزی رسید. خدا را شکر در گروه مرگ بالا آمدیم و در همین بازی رفت مقابل اف سی سئول در ۳۵ دقیقه بازی به این تیم فشار وارد کردیم.

قلعه نویی در مورد جانشینان آندرانیک تیموریان و جوادنکونام عنوان کرد: الان نمی شود گفت چه کسانی جای این دو بازیکن بازی خواهند کرد ولی بازیکنانی که به میدان می روند هم سرعتی هستند و هم هجومی.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار