|
|
کدخبر: ۱۲۳۲

با گذشت چند روز از آتش‌سوزی پیست اسکی دیزین، بررسی‌های اولیه نشان داده که این آتش‌سوزی عمدی بوده است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، شامگاه یک‌شنبه دوم تیرماه بود که پیست اسکی دیزین گرفتار آتش‌سوزی در ایستگاه شماره ۲ شد. شدت این آتش‌سوزی به‌اندازه‌ای بود که سیستم فنی دو دستگاه بالابر به‌طور صددرصد از بین رفت. از آن تاریخ تا امروز پیست اسکی دیزین بسته شده تا علت دقیق آتش‌سوزی و میزان خسارت وارده به این پیست بین المللی مشخص شود.

با گذشت چند روز اعلام شد که آتش‌سوزی در موتورخانه ایستگاه و ژنراتورهای موتورخانه بوده و به‌واسطه آن سقف ایستگاه اول و مجموعه قطعات ایستگاهی به‌طور کامل سوخته است؛ بااین‌حال بررسی‌ها کماکان ادامه دارد. این اتفاق تلخ در حالی رخ داده که پیست اسکی دیزین زیباترین پیست اسکی ایران است که در منطقه گچسر واقع شده و همه‌ساله به‌ویژه در فصل زمستان میزبان هزاران علاقه‌مند به اسکی است.

نکته مهمی که پس از گذشت دو هفته از آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه مشخص شده، این است که آتش‌سوزی عمدی بوده و عده‌ای برای خرابکاری در پیست اسکی این آتش‌سوزی را به‌پا کرده‌اند. این موضوع تا امروز از سوی مراجع قضایی یا آگاهی کرج که پرونده این آتش‌سوزی در آنجا مفتوح بوده، رسماً اعلام نشده است.

بیژن شیخ الاسلام مدیرعامل شرکت بام‌پاد، بهره‌بردار پیست اسکی بین المللی دیزین درباره این اتفاق به خبرنگار ورزشی تسنیم گفت: نمی‌توان رقم دقیق خسارت وارده را اعلام کرد اما قطع به‌یقین خسارت واردشده میلیاردی است.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی مجدد پیست اسکی دیزین نیاز به همکاری همه‌جانبه مسئولان به‌ویژه مسئولان وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است که امیدواریم این مهم صورت پذیرد.

عیسی ساوه شمشکی رئیس فدراسیون اسکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم اظهار داشت: متأسفانه این آتش‌سوزی سبب شده که دیزین رسماً تعطیل شود. امیدواریم بررسی‌ها هرچه زودتر انجام شود و با معرفی مقصران این حادثه، کار بازسازی پیست از سر گرفته شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار