|
|
کدخبر: ۱۴۸۲۶

علی کفاشیان همچنین در مورد مذاکره ای که با آمریکایی ها صورت گرفته است توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، علی کفاشیان پس از مراسم اخذ قرارداد با اسپانسر جدید تیم ملی ضمن بیان مطلب فوق در خصوص تغییر نام خلیج فارس به خلیج عمان در سایت فیفا گفت: با هماهنگی وزارت خارجه مستنداتی را برای فیفا فرستاده بودیم و باز هم این مساله را پیگیری خواهیم کرد. فیفا تعیین کننده نیست که نام خلیج فارس را تغییر دهد و ما می خواهیم طبق اسناد قانونی نام این لیگ ها اصلاح شود. صد در صد کشورهای عربی نفوذ می کنند اما قوانینی وجود دارد که با استناد بر آنها و ارایه مدارک این مشکلات قابل بررسی و رفع است. رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه در مورد آخرین وضعیت پرونده تبانی که از سوی باشگاه پرسپولیس مطرح شده است اظهار داشت: این پرونده در حال بسته شدن است. این هفته قرار است مذاکرات نهایی در کمیته پیگیری تخلفات صورت گیرد و اگر لازم باشد کمیته انضباطی به این موضوع ورود کرده و رای دهد. البته همه صحبت ها در حد حرف است که خیلی از آنها مستند و دارای مدرک نیست اما باید هرچه زودتر این مساله به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و رای آن صادر شود. در این پرونده ها باید کارها دقیق صورت گیرد و آبروی افراد را زیر سوال نبرد چون اتهاماتی صورت گرفته و باید به آنها پاسخ بدهند.

کفاشیان در ادامه در خصوص برنامه ها و اردوهای آینده تیم ملی فوتبال بزرگسالان تصریح کرد: پیشنهاداتی برای بازی های تدارکاتی آینده تیم ملی هم در اروپا و هم در آمریکا داشته ایم و قرار است این بازی ها با کارلوس کی‌روش بررسی شود و قطعاً با تمام شدن بازیهای مقدماتی در تمام قاره ها پیشنهادات بهتری هم دریافت خواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص بازی ایران و آمریکا تاکید کرد: ما دوست داریم این بازی اگر دو جانبه است یکی در ایران و یکی در آمریکا برگزار شود، طبعاً بازی دیگر ما هم این گونه خواهد بود اما اینها با تصمیم کی‌روش انجام می شود. البته قرار است قبل از حضور در جام جهانی اردویی را در آمریکا برگزار کنیم که همه اینها به کی‌روش بستگی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد فهرست جدید نفرات دعوت شده به تیم ملی و اعتراض مسئولان دو باشگاه تراکتورسازی و فولاد به آنها تصریح کرد: کی‌روش در این خصوص باید پاسخگو باشد. او قطعاً برنامه ای داشته که طی آن نفرات مد نظرش را دعوت کرده است.

وی در مورد دعوت بازیکن جدید تیم ملی به نام بیت آشور خاطرنشان کرد: همانند گذشته که نفرات برتر بازیکنان مطرح ایرانی شاغل در اروپا به اردوهای تیم ملی دعوت می شدند همانند اشکان دژآگه، رضا قوچان نژاد و دانیال داوری این بار هم کی‌روش این بازیکن را دعوت کرده که هماهنگی های لازم برای حضور او در تیم ملی انجام شده است و امیدواریم او هم مانند قوچان نژاد و دیگر بازیکنان برای تیم ملی مثمر ثمر باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات بازی پرسپولیس و صبای قم اظهار داشت: اگر با اتفاقات دیدارهای پرسپولیس مقابل سپاهان و صبای قم برخورد جدی صورت گیرد در سایر بازی ها شاهد این مسایل نخواهیم بود اما اگر این اتفاق نیفتد در ادامه هم این مسایل به وقوع می پیوندد. من امروز خبرها را که چک می کردم دیدم مردم از این قضیه ناراضی هستند و قطعاً کمیته انضباطی باید با تخلفات برخورد کند.

خبرنگاری در مورد این که این برخوردها چگونه خواهد بود از کفاشیان پرسید که وی اظهار داشت: اعدام یا زندان باید برای متخلفان در نظر گرفته شود! البته باید طبق آیین نامه با مخالفان برخورد شود. البته من از این حواشی ناراحتم این به صلاح فوتبال و مردم نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد برنامه های تیم فوتبال نوجوانان اظهار داشت: این تیم برنامه ای خوبی را در این مدت پشت سر گذاشته که حضور در اردوی آلمان و تورنمنت بین المللی از جمله این برنامه هاست. آنها باید آمادگی خودشان را در امارات نشان دهند و از اعتبار تیم خود و فوتبال ایران در این مسابقات دفاع کنند.

وی اضافه کرد: بودجه فدراسیون در سال ۴۵ تا ۵۰ میلیارد تومان است. با پول این اسپانسر بخشی از قرارداد کادر فنی و اردوهای تیم ملی پرداخت می شود و کسری درآمدها را به شکل دیگری جبران می کنیم مطالبات کاملاً پرداخت شده و نگرانی مالی نداریم.

خبرنگاری پرسید که آیا حضور این اسپانسر ارتباطی با مذاکره ایران با آمریکا و رفع تحریم ها ندارد؟ که وی در این خصوص گفت: نمی توان گفت بی ارتباط هم نیست، ضمن اینکه حضور تیم ملی در جام جهانی به ما در این خصوص کمک می کند، هر شرکتی هم که با هوش باشد می تواند از این فرصت و فضا استفاده کند زیرا فضا امروز بسیار باز است.

کفاشیان در خصوص استعفای هادی آیت‌اللهی از ریاست هیات فوتبال استان فارس اظهار داشت: ایشان استعفا داده اما من هنوز در مورد انتخاب جانشین ایشان خبری ندارم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات را از فیفا و AFC دریافت کرده‌ایم، تصریح کرد: الان وکلای فدراسیون در حال مذاکره با آمریکا هستند تا مشخص شود تحریم ها علیه فدراسیون فوتبال برداشته شده است یا خیر و دستورالعمل در این خصوص چه بوده است. ما حدود یک میلیون دلار از مطالبات مان را دریافت کرده ایم، دولت هم در حال تلاش است تا این تحریم ها لغو شود اگر این گونه شود کلیه مطالبات مان را دریافت خواهیم کرد.

سوال آخر از رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص این بود که آیا کارلوس کی‌روش برای همراهی تیم نوجوانان به امارات می رود که وی در پاسخ گفت: فکر نمی کنم چون امسال در ایران کارهایی دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار