|
|
کدخبر: ۱۹۴۱

علی‌آبادی:

رئیس کمیته ملی المپیک گفت که در جریان اظهارات افشارزاده مبنی بر برگزاری انتخابات این کمیته پس از تحلیف رئیس جمهور منتخب نیست نیست.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، محمد علی آبادی در خصوص اظهارات بهرام افشارزاده مبنی بر برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک پس از تحلیف رئیس جمهور منتخب، عنوان کرد: در جریان این موضوع نیستم و افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک صحبتی در این مورد با من انجام نداده است.

وی ادامه داد: طبق آخرین نامه‌ای که از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به دست ما رسیده، تا زمانی که اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی اصلاح نشود و آن چند نفر مجددا به کار برگردانده نشوند، امکان تحقق چنین موضوعی وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که «با این تفاسیر صحبت افشارزاده درست است» تاکید کرد که بیان این موضوع کمی تنش زا خواهد بود و ممکن است شبهاتی را به وجود بیاورد.

علی آبادی با بیان اینکه بازگشت روسای فدراسیون‌ها و اصلاح اساسنامه بحثمورد نظر IOC است، خاطرنشان کرد: این بحثIOC است که پافشاری زیادی روی آن دارد. به دنبال این هستیم که این موضوع را حل و انتخابات کمیته ملی المپیک را هرچه زودتر برگزار کنیم.

وی در خصوص بودجه کمیته ملی المپیک اظهار داشت: سال گذشته ۹۳ درصد بودجه را دریافت کردیم که این مبلغ از تمام دوران ورزش بیشتر بود اما امسال با توجه به کاهش ۲۰ درصدی بودجه و همچنین افزایش قیمت ارز، اکثر هزینه‌های ما افزایش یافته است چرا که بیشتر امور کمیته ملی المپیک با ارز صورت می‌گیرد.

علی آبادی درباره برخی صحبت ها مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد برای ریاست فدراسیون فوتبال قصد کاندیداتوری داشت تصریح کرد: به هیچ عنوان چنین موضوعی صحت ندارد و اگر اینچنین بود من به عنوان نزدیکترین فرد در امور ورزش به آقای احمد‌ی‌نژاد در آن زمان در جریان این موضوع قرار می‌گرفتم.

وی افزود: در آن سال شرایط به گونه‌ای بود که همه علاقه‌مندان و کسانی که قصد حضور در فدراسیون فوتبال را داشتند می‌توانستند ثبت‌نام کنند اما اینکه آقای احمدی‌نژاد بخواهد چنین کاری را انجام دهد صحت ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در آن زمان هیچ صحبتی در این باره مطرح نشده و من نمی‌دانم نقل قول‌های اخیر درمورد تمایل رئیس‌جمهور از کجا منشا می‌گیرد. تا آنجایی که می‌دانم و با توجه به اینکه در آن زمان به عنوان معاون ورزشی در دولت آقای احمدی‌نژاد فعالیت می‌کردم ایشان کوچکترین بحثی درباره حضور در انتخابات نداشت و هیچ نظری نیز در این باره به ما اعلام نکرد. ضمن اینکه من هم هیچ علاقه‌ای به حضور در این فدراسیون نداشتم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار