|
|
کدخبر: ۲۵۲۱

به عقیده خداداد بهتر بود فدراسیون شرایطی را فراهم می کرد که تیم ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ به مصاف هم می رفتند، چون آنها جوان تر هستند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از خبر، پیش‌بینی‌های خداداد عزیزی درباره برگزاری بازی نمادین درست از آب درآمد و حماسه‌ساز ملبورن با عدم حضور در این مسابقه «برنده» شد! با خداداد گفت‌وگویی انجام دادیم و او با مثال‌ها، طعنه‌ها و شوخی‌هایش مصاحبه‌ای خواندنی را انجام داد.

*پیش‌بینی شما درست از آب درآمد و بازی نمادین با وضعیتی نامناسب برگزار شد.

نیاز به پیش‌بینی نبود، فقط لازم بود ۱۰ ثانیه فکر کنی و به این نتیجه برسی که بازی نمادین مسخره از آب درمی‌آید. به قول شاعر رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون.

*رنگ رخساره فدراسیون؟

نمی‌توان گفت فقط فدراسیون، سیستم ورزشی ما همین است که می‌بینید. سر بازی جام ستاره‌ها، دوستان قدیمی به من گفتند بیا برویم بازی کنیم، همانجا گفتم نمی‌آیم چون ضایع می‌شوم. وقتی با حمید استیلی تلفنی صحبت می‌کردم، گفتم من خودم به بعضی حرکات می‌خندم حالا بیایم کاری کنم بقیه به من بخندند؟! گفت دو تیم را ادغام می‌کنیم، جواب دادم این جوان‌ها از نسل ۹۸ خوش‌شان نمی‌آید چون هرکاری می‌کنند با نام نسل ۹۸ توی سرشان می‌زنند، این‌ها مراعات سن و سال ما را نمی‌کنند و بازی را جدی می‌گیرند.

*جالب اینجاست اکثر بازیکنان هم‌نسل شما بعد از بازی گفتند نسل ۲۰۱۴ از ما بدشان می‌آید.

نه اینکه بدشان بیاید، بابت تحلیل شما رسانه‌ها، حرف‌های مردم و نظرسنجی‌ها ناراحت هستند و این طبیعی است ولی این تقصیر من، احمدرضا، علی دایی، کریم باقری، مهدوی‌کیا و بقیه بچه‌های تیم ۹۸ نیست. مردم این تیم را دوست دارند، مردم می‌گویند تیم ۹۸ بهترین تیم بوده است و نمی‌توان به نظر آنها احترام نگذاشت. بهتر بود فدراسیون تیم ۲۰۰۶ را با تیم ۲۰۱۴ بازی می‌داد. آنها جوان‌تر هستند، میرزاپور، یحیی، رحمان رضایی، مهدوی‌کیا، علی کریمی، زندی، کعبی، معدنچی و… شرایط جسمانی‌شان بهتر است و بازی آنها بهتر از آب درمی‌آمد. نه اینکه بیایند زرینچه، استیلی و استاداسدی را که نزدیک ۵۰ سال‌شان است بگذارند جلوی جوان‌های ۲۵ ساله.

*کفاشیان به شوخی گفته بازیکنان تیم ۹۸ آمادگی جسمانی‌شان را خوب حفظ نکرده‌اند.

ببخشید خودشان رستم‌دستان هستند؟ یادشان نیست همین بازیکنان چگونه ملت ایران، خواهران، برادران، پدران و مادران ما را با شادی به خیابان‌ها ریختند، شادی آن روز دلی بود و مُد شد. پس از آن خیلی‌ها بابت بُردن تیم‌های معمولی هم می‌ریزند خیابان تا خودشان را تخلیه کنند. چند سال قبل که استقلال و پرسپولیس در لیگ و جام‌حذفی قهرمان شدند یادم هست افرادی را مشغول شادی دیدم که بابت قهرمانی هر دو تیم در فاصله چند روز ریختند بیرون، مانده بودم این‌ها پرسپولیسی هستند یا استقلالی؟ به این نتیجه رسیدم اصلاً طرفدار این دو تیم نیستند، دوست داشتند شادی کنند(خنده). به آقای کفاشیان بگویید این نسل ۹۸ شایسته قدردانی درست و حسابی بود نه مسخره کردن! کجای دنیا، درکدام بازی دوستانه، خیریه، تشریفاتی و حتی خاکی دیده‌اید که یک ‌نیمه باشد؟

*به نظر خداداد عزیزی چرا مردم نسل ۹۸ را بیشتر دوست دارند؟

برای اینکه با جان و دل بازی می‌کردند، مادیات برای‌شان اولویت نداشت. بارها دیده و شنیده‌ام مردم می‌گویند عابدزاده، باقری، دایی و… هرقدر داشته باشند حق‌شان است اما چرا به برخی از این بازیکنان چندصد میلیون پول می‌دهند. شخصاً بارها گفته‌ام فوتبال بازی کردن در سطح حرفه‌ای یک هنر بزرگ است و فوتبالیست باید دستمزد بالا بگیرد، اینکه یکی یک میلیارد گرفته اما حقش کمتر است تقصیر مدیرهاست، به من هم اگر یک میلیارد می‌دادند می‌گرفتم ولی مدیران نسل ما از این پول‌ها خرج نمی‌کردند. رفتار برخی بازیکنان نسل کنونی به بقیه هم دارد لطمه می‌زند. خوش‌تیپی برای هر مردی خوب است اما بعضی‌ها رفتاری می‌کنند که زیبنده مرد نیست. اینکه بازیکن زیرابرو برمی‌دارد چه معنایی دارد؟ اگر این‌ها را ول کنند گوشواره و النگو هم می‌اندازند و وارد زمین می‌شوند تا به چشم بیایند! یادم هست وقتی تازه وارد فوتبال شده بودم یکی مرا به کناری‌اش نشان داد و گفت این همان بازیکنی است که با کتانی بازی می‌کرد و همه را دریبل می‌زد. حالا مرا سر کتانی‌ام شناختند، الان فلان بازیکن را نشان می‌دهند و می‌گویند این همان بازیکنی است که مثل عمه اوشین آرایش می‌کند.(خنده)

*در خصوص حضور بازیکنان ایرانی در لیگ امارات چه نظری دارید؟

خلعتبری قبل از اینکه عنوان جعلی روی لیگ امارات بگذارند قرارداد بست و تقصیری ندارد و شنیده‌ام در تلاش است قراردادش را فسخ کند اما بازیکنان دیگر ما به امارات نمی‌روند چون می‌دانند این کار نوعی خیانت به مملکت و خلیج‌فارس است. آنها دنبال این بودند که نکونام را ببرند ولی با شناختی که از جواد دارم بعید می‌دانم برود امارات چون جواد از اولش هم از آنها بدش می‌آمد. بچه‌های دیگر هم نمی‌روند ضمن اینکه انتظار می‌رفت فدراسیون فوتبال اعلام کند رفتن به لیگ امارات ممنوع است ولی چون کارلوس کروش نبود تا این تصمیم را بگیرد فدراسیون سکوت کرد.

*این مسئله چه ربطی به کروش دارد؟

بالاخره تصمیم‌گیرنده در فدراسیون کروش است و بقیه موظف هستند اجرا کنند، البته سوءتفاهم نشود. من با کارلوس رابطه بدی ندارم! خود فدراسیونی‌ها قدرت را به سرمربی پرتغالی تیم‌ملی تفویض کرده‌اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار