|
|
کدخبر: ۳۶۸۸

حضور تیم فوتبال خبرنگاران همدان در رقابت های جام شهدای ورزشکار مریانج و رقابت این تیم در مجموعه ورزشی حاجی بابایی این شهر، اهالی مطبوعات را با وقایعی روبرو ساخت که شاید از دید خیلی ها پنهان بماند، اما برای ما خبرنگاران که پیدا کردن سوژه گام اول فعالیتمان محسوب می شود چه چیزی بهتر از مشکلات ورزشگاه ها و استادیوم های ورزشی؟

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، در اولین نگاه به مجموعه ورزشی حاجی بابایی مریانج با فضایی روبرو می شویم که اگر اهل فوتبال باشیم ناخودآگاه ذهنمان به قاب تلویزیون و استادیوم هایی نظیر " استمفوردبریج " لندن کشیده می شود اما واکاوی مشکلات این مجموعه شیک! آنقدر نگرانمان می کند که اگر بگوییم دغدغه اصلی ما برای آینده، حال و روز این ورزشگاه و از این دست مجموعه ها باشد به جرأت چیزی به گزاف نگفته ایم.

ورزشگاهی که باید شمع یک سالگی‌اش را فوت کند به مشکلاتی نظیر از بین رفتن چمن و ترک برداشتن دیواره های ورزشگاه دچار شده و این موضوع آن هم درست وقتی که فقط یک سال از افتتاح این مجموعه می گذرد، می طلبد که من و شما را نگران خود کند.

عمر چمن ورزشگاه حاجی بابایی مثل گل و شاید خیلی کمتر از آن کوتاه بود و متاسفانه برخی از قسمت های چمن حاجی بابایی بطور کامل از بین رفته است.

یوسف صالح نیا، رییس اداره ورزش و جوانان مریانج که دو ماهی می شود عهده دار این سمت است در گفت و گو با ایسنا درباره خرابی چمن مجموعه ورزشی حاجی بابایی گفت: چندی پیش قسمتهایی از چمن مجموعه دچار بیماری قارچ شد و ما به محض اینکه از این موضوع مطلع شدیم از چمن های تخریب شده قسمتی را به آزمایشگاه فرستادیم. مسؤولان آزمایشگاه پس از آن سمی برای چمن ها تجویز کردند که خوشبختانه وضعیت چمن بهتر شد.

اما برخی از قسمت های چمن به خاک رسیده و کامل از بین رفته است، موضوعی که صالح نیا درباره آن تصریح کرد: قسمت هایی از چمن از بین رفته و به خاک خورده است. در چنین شرایطی دیگر نمی توان کشت کرد و این مشکل را با تیکه های " چمن رول " برطرف خواهیم کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان مریانج اما درباره ترک برداشتن قسمت هایی از دیواره ورزشگاه حاجی بابایی هم خاطرنشان کرد: دو ماه است که مسؤولیت کار را بر عهده گرفته ام و در این مورد باید با پیمانکار پروژه صحبت کرد. البته مشکل خاصی وجود ندارد و این مسئله نیز حل خواهد شد.

در حال حاضر تیم های مریانج و همچنین الوند همدان در این زمین تمرین می کنند و گویا پاس نیز برای اولین بار برای تمرین به این مجموعه کوچ کرده است.

رمضانی، مدیرعامل پاس در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: به گفته مسئولین مجموعه، چمن حاجی بابایی رو به افول است و باید برای این مسئله چاره ای اندیشید. از دور که به چمن نگاه می کنیم خیلی خوب به نظر می رسد اما بازیکنان تیم پاس مثل بقیه تیم ها از چمن راضی نیستند. البته یکی از مسؤولان مجموعه با من تماس گرفت و گفت که به تازگی چمن را سمپاشی کرده ایم و مشکلات خرابی چمن حل خواهد شد.

از مریانج که بگذریم اما استادیوم های همدان هم حال و روز بهتری نسبت به حاجی بابایی ندارند. " قدس " و " مفتح " ورزشگاه هایی هستند که تمرینات و بازی های تیم های همدانی در آن ها برگزار می شود. جایگاه خبرنگاران، رنج بردن از نبود فکس و اینترنت برای خبرنگاران، اسکوربورد، میکزون و همچنین چمن نامطلوب همگی در صف مشکلات عدیده ورزشگاه های همدان قرار می گیرند.

مدیرعامل پاس در این باره تصریح کرد: قسمتهایی از زمین مفتح بخاطر خرابی کشت شده که قول داده اند تا ۱۰ روز آینده مشکل چمن این ورزشگاه حل شود. معمولا اواسط اسفند ماه چمن را باید بازسازی کرد اتفاقی که در همدان بخاطر سرمای هوا یک ماه دیرتر انجام می شود و این موضوع سبب شده تا وضعیت چمن مفتح خوب نباشد.

وی یادآور شد: سالی که من قائم مقام پاس بودم مسؤولان AFC از مفتح بازدید و هفت ایراد از این ورزشگاه گرفتند. ایراداتی مثل جایگاه خبرنگاران و جایگاه VIP که هنوز هم مرتفع نشده است. این مجموعه چون خیلی مورد استفاده نیست روز به روز در حال از بین رفتن است.

رمضانی درباره وضعیت ورزشگاه قدس هم خاطرنشان کرد: این ورزشگاه هم از نداشتن امکاناتی مثل اسکوربورد و فکس و استاندارد نبودن جایگاه خبرنگاران رنج می برد اما چمن قدس مطلوب است و وضعیت مناسبی دارد.

رضا طلایی منش، سرمربی الوند همدان هم معتقد است: نگهداری از چمن های ورزشگاه ها، بحثی تخصصی است و این امر را باید به یک فرد متخصص واگذار کردند. چمن حاجی بابایی دو ماه پیش بود که قارچ گرفت و به همین دلیل ۲۰ روز مجموعه را تعطیل کردند اما باز هم مشکل حل نشد در صورتی که اگر فرد متخصصی کار را بر عهده داشت راحت می توانست دو تیکه چمن را بازسازی کند.

وی به خبرنگار ایسنا گفت: مجموعه حاجی بابایی یک سرمایه ملی است و که افراد متخصص باید از آن نگهداری کنند. همین حالا هم دیر نشده و پیشگیری بهتر از درمان است. باید چاره ای برای بهبود چمن حاجی بابایی اندیشید.

طلایی منش درباره وضعیت سایر چمن ها هم اظهار کرد: چمن مجموعه کارگران همدان عالی است و ما از کار کردن در آن بسیار راضی هستیم. مفتح هم چند وقتی است تمرین نکرده ایم و درباره آن نمی توانم نظر بدهم.

ورزشگاه ها بدون تردید سرمایه های ملی هستند و به قول طلایی منش مهم ترین امر، نگهداری تخصصی آنان است تا هر روز که برگی از تقویم ورق می خورد، خرابی تیکه ای از چمن ها و یا دیواره های مجموعه های ورزشی را با چشمان خود شاهد نباشیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار