|
|
کدخبر: ۱۰۲۸۸۱

هر زنی برای تامین مخارج خانواده می تواند با روی آوردن به مشاغل خانگی، کانون خانواده را گرم نگه دارد. برای زنان عقب نشینی، کوتاه آمدن و دست کشیدن معنایی ندارد.

به گزارشامید،آمار و ارقام نشان می دهد رکود اقتصادی دنیا در سال های اخیر، روی مدیران مرد تاثیر منفی گذاشته و در حال حاضر، مردها بیشترین ضرر اقتصادی را متحمل شده اند. به اضافه اینکه خیلی اتفاق افتاده مردها به خاطر بیکاری تعادل روانی خود را از دست داده اند و خانواده شان به خاطر آنها دچار تنش شده است و به این جهت، زنان باید خوشحال باشند و خداوند را شکر بگویند از اینکه زن آفریده شده اند. چون حتی در زمان بروز بحران های اقتصادی حرفه هایی مثل پرستاری، معلمی و انجام کارهای هنری که توسط بانوان انجام می شود. نه فقط جایگاه محکم خود را همچنان حفظ می کند، بلکه با پیشرفت مطلوبی هم روبرو می شود. هر زنی برای تامین مخارج خانواده می تواند با روی آوردن به مشاغل خانگی، کانون خانواده را گرم نگه دارد. برای زنان عقب نشینی، کوتاه آمدن و دست کشیدن معنایی ندارد.

زنان منظم تر هستند

هیچ آماری لازم نیست تا ثابت شود زنان مرتب تر و دقیق تر از مردها هستند. چون برای تمام زن ها مهم است که محل کار و زندگی شان تمیز، مرتب و منظم باشد. وقتی قرار است یک زن خانه ای را اداره کند، او نسبت به همه چیز خانه حساس است و به تمام امور خانه توجه دقیق دارد، هر لکه ای را کف آشپزخانه یا روی کابینت ها ببیند، به سرعت تمیز می کند. در خانه ای که زن باشد به ندرت نامرتبی و بی انضباطی، به هم ریختگی و شلختگی به چشم می خورد. هر زنی به خاطر روزنامه های پراکنده روی میز، فنجان نشسته در آشپزخانه، تختخواب نامرتب، کوسن های جابجا شده می تواند قشقرق به پا کند، اما کمتر زنی این کار را انجام می دهد، بلکه می کوشد به همه چیز نظم بدهد و تنها یک زن است که هرگز به مرد، بدون پوشیدن لباس کار، اجازه باغبانی کردن، چمن زنی، نجاری، تعمیرات خانه و… حتی رفتن به داخل پارکینگ مجتمع را نمی دهد. برای زنان بهداشت و سلامت در اولویت قرار دارد و به همین علت هم زنان عمری طولانی تر از مردان دارند.

زنان وجودی مملو از عشق و محبت دارند


وجود هر زن مملو از عشق و محبت است. خداوند عشق و دوست داشتن را مانند نوری جاویدان در وجود زنان نهادینه کرده است. زن با قلب پر از مهر و محبت خود می تواند قلب اعضای خانواده اش را آکنده از محبت کند و به همین دلیل است که می تواند مادر شود و دنیا را دگرگون سازد. مردها، به جادوی عشق زنان به عنوان مظهر حیات واقف اند و آنان را والاترین مظهر مهر و محبت می دانند.

فراگیری زنان بیشتر است


زنان خیلی بهتر از مردها یاد می گیرند، دانشمندان براساس تحقیقی که در یکی از دانشگاه های کلمبیا انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که تمایل زنان به یادگیری بیشتر از مردان است و دختران دانشجو تمایل بیشتری به حاضر شدن در کلاس های درس دارند، قالب ذهنی آنها انعطاف پذیرتر است و ذهنی مرتب تر از مردها دارند و به این دلایل بهترین یاد گیرندگان هستند.

زنان حامیان صلح و آرامش هستند


توانایی ایجاد ارتباط و گفتگوی موثر یکی از ویژگی های بارز زنان است. زنان اغلب در گفتگوها موفق تر از مردان هستند و می توانند مخاطب خود را بهتر و سریع تر متقاعد سازند. صفات بارز مردها پرخاشگری و جنگجویی است و اغلب می کوشند که سریع مشکلات را حل کنند و در حداقل زمان به نتیجه دلخواه خود برسند. در حالی که یک زن با درایت و با استفاده از مهارت فن بیان و سیاست زنانه اش حق و حقوق خود را چنان ساده به دست می آورد که گاهی ۱۰ مرد از پس آن بر نمی آیند. خوب گفتگو کردن و آشنایی با فن بیان دقیقاً همان چیزی است که مردها در آن احساس ضعف می کنند.

زنان می توانند چند کار را همزمان انجام بدهند


یک زن، اگرچه دو دست دارد، اما می تواند به اندازه کسی که ۱۰ دست دارد، کار کند. زنان معروف هستند به انجام دادن چند کار به طور همزمان. خداوند مغز زنان را طوری طراحی کرده که می توانند انواع مختلفی از اطلاعات را دریافت کنند و نسبت به آنها واکنش درست نشان بدهند. کافی است نگاهی اجمالی به زنان پیرامون خود مثل مادر، همسر یا خواهرمان بیندازیم و ببینیم او می تواند همان طور که آشپزی می کند، رادیو نیز بشنود، حتی با تلفن حرف بزند و در همان حال مراقب فرزندش نیز باشد و با چشم نقاشی او را مورد تحسین قرار بدهد.

زنان به طور غریزی مهربان و صبورند


هر کودکی هم نیاز به پدر و هم احتیاج به مادر دارد و هیچ کدام نمی توانند نقش دیگری را در زندگی کودک ایفا کنند. چه بسا پدرانی که با مهربانی و دلسوزی سعی می کنند جای فقدان محبت مادر را در زندگی فرزندشان پر کنند، اما باز هم کودکان جای خالی مادر را کنج کوچک قلب شان به خوبی احساس می کنند و به همین جهت هم در قوانین تمام دنیا، وقتی زن و مردی از همدیگر جدا می شوند، مسئولیت نگهداری کودک تا سن خاصی به عهده مادر گذاشته می شود، زیرا مادران به طور غریزی مهربان، صبور و فداکار هستند. هیچ مردی نمی تواند در تربیت و پرورش کودک، به تنهایی و بدون کمک گرفتن از یک زن(خواه پرستار و خواه همسرش) موفق باشد. امروزه مردم تمام دنیا قبول دارند که بچه داری سخت ترین کار دنیا است و از آنجا که خداوند عشق و محبت خالصانه ای را در وجود زنان به ودیعه گذاشته، تنها زنان هستند که می توانند از عهده بچه داری به نحو احسن برآیند. گریه یک نوزاد شاید برای پدرش، فقط صدای ونگ ونگ باشد، اما مادر معنی گریه کودک را می فهمد و متوجه می شود کودکش هر نیاز خود را با چه نوع صدایی بیان می کند.

مجله خانواده / شماره ۵۰۱ / نیمه اول بهمن ماه ۹۲ / ترجمه: دریا / صفحه ۱۴

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار