|
|
کدخبر: ۱۷۷۵۳۸

آیا انتخاب هایمان و شاخص هایش، گفتن ها و نگفتن ها، تلخی ها و لبخندها، آسایش و آرامش و … نسبتی با خانواده قرآنی دارد؟

به گزارش گروه خانواده گروه امیدنیوز، رسیدن به آرمان زیبای خانواده قرآنی که نوید بخش فضایی است، همراه با آرامش، پرتلاش و با نشاط و سرشار از امید، بایسته و شایسته پژوهشی عمیق و جامع و نگاهی هوشمندانه و هنرمندانه است. در این گزارش ضمن رعایت اختصار به سه مورد از آسیب های موجود در خانواده امروز پرداخته شده است.

آزادی های فردی

بسیاری از زنان امروزی، مرد خوب را فدای موقعیت خوب شغلی شان میکنند، زیرا قادر به ثبت ژرف ترین احساساتشان نیستند.

ازدواج یک رابطه تکمیلی است که زن و مرد را در یک کانون زناشویی یگانه به هم پیوند می دهد. در چنین کانونی، مرد نیازهای مالی را برآورده می سازد در حالی که زن مسئولیت مراقبت و رفاه را بر عهده دارد که سبب شکوفایی آن میگردد.

پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: در اسلام بنایی محبوب تر و باارزش تر از ازدواج در نزد خدای عزّوجل برپا نشد.

مسائل مالی

کسی هست بگوید من قبل از ازدواج وضعم بهتر بود؟ تحصیل و فقر مانع نیست. خیلی ها می ترسند، می گویند اگر ازدواج کنم قادر به تهیه مخارج و خورد و خوراک همسرم نیستم. آدمی که ازدواج کند جای دختر عوض می شود، روزی اش که قطع نمی شود. این مسئله یأس توحیدی دارد و باید اصلاح شود. خداوند قول داده است، عروس و داماد، غصه فقر را نخورند در آیه ۳۲ سوره نور خداوند فرموده است که اگر فقیر هستند از فضل خود آنها را بی نیاز میگرداند.

روابط دختر و پسر

خداوند غریزه جنسی را در نهاد بشر نهاد. ارضای این غریزه به شرط آن که مطابق با دستورات الهی، در وقت و روش مناسب، یعنی از طریق ازدواج صورت گیرد، پسندیده است، در غیر این صورت به زنا نزدیک شده است که در قرآن آمده است به زنا نزدیک نشوید، چرا که آن همواره زشت و بدراهی است.

از امام صادق(علیه السلام) روایت است: زنای چشم، نگاه ناروا و زنای دهان، بوسه حرام و زنای دست، تماس با بدن بیگانه نمودن است.

ازدواج، این طبع خدایی و سنت نیکوی پیامبری، گاهی دستخوش نگاه و فکر ناقص یا اشتباه ما می شود و از آنچه که باید باشد فاصله می گیرد. گاهی افراط و تفریط ها برایمان دردسر ساز خواهد بود. باشد که زنگارهای خودخواهی و دنیا محوری از زندگیمان رخت بربندد و عطر و نور سنت نیکوی ازدواج و تشکیل خانواده جامعه ما را بیش از پیش، معطر و روشنایی بخشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار